Sommarlitteraturen

0kommentarer

Har lånat massor av böcker av min mormor som jag ämnar plöja igenom under sommaren. Har redan plöjt igenom två stycken av böckerna. Sammanlagt är det no 6-8 böcker...

Första boken jag läste är boken Smuts av Katarina Wennstam. På bokomslaget står det "Tro inte för en sekund att du är oberörd när boken är slut" - Plaza Kvinna (som nog är en tidning?). It didnt turn out this way for me. Boken handlar om en advokat, familjefar och sexköpare. Han ombeds vara kommentator till en rättegång där en bordellmamma och två andra i organisationen står åtalade. Hans fru vet om att han har varit otrogen, men har inte konfronterat honom om det ännu. Samtidigt ser deras tonårsdotter till att hamna i situationer hon inte kan hantera.

Den andra boken jag läst (och inte har läst ut ännu) är boken Förhäxad av Björn Hellberg. Typ den mest sjukaste bok jag läst på länge. Det sjuknar på sig mot slutet, vilket jag inte ämnar spoila. Grundstoryn är emellertid så att den yngsta brodern av tre förälskar sig i en tjej som bara är i stan över sommaren. Just som han ska fråga om att få gifta sig med henne berättar hon något för honom som gör honom så ursinnig att han överväger att ha ihjäl henne. Hon försvinner spårlöst från staden och han blir kvar förbittrad. Medan bröderna driver vidare familjeföretaget går han runt och väntar på revange.

Kommentera

Publiceras ej