Välkommen till min nya blogg!

0kommentarer

Ny blogg indeed.. Det är inte första gången jag bloggar men nu första gången jag tänker göra det mer på allvar. Och på ett och samma ställe. Först av allt kan jag börja nämna att jag kan skriva något, ångra delar av textens innehåll - jättemycket, men utan att ta bort det. Och sen några månader senare inte alls komma ihåg att jag har skrivit det hela. Skulle någon bli grinig över innehållet i bloggen så ... Håll det för er själva? Eller nä jag vet inte, jag bryr mig kanske inte så mycket.

Jag är själv ganska grinig, rabiat, elak osv. Kan rabbla upp mängder av saker som jag är och inte planerar att ändra på. Inte ännu i alla fall. Det är nog mer mitt internet-jag som är så rebellisk, mitt verkliga jag är mer tystlåtet, blygt och hemlighetsfullt. På ytan i alla fall, de som känner mig vet hur jag kan bli. På gott och ont. Kom på nu att jag är en fruktansvärd smily missbrukare. Men att jag ska försöka hålla sådant borta så långt som möjligt från bloggen. Vilket kommer bli svårt, men det får gå ändå.


Hur kom jag på namnet på bloggen?
Alltså.. I flera dagar kanske veckor har jag funderat på att börja blogga mer på allvar. Har även funderat på texter och ämnen som jag ska skriva om (sådant som dock skulle uppröra folk för mkt antar jag). Men har inte orkat skapa en blogg, en till blogg kanske ska nämnas. Namnet var en annan sak att hänga upp sig på. Jag ville inte ha ett bloggnamn som bar mitt vanliga internetnamn eller mitt hemsidenamn (för det finns redan). Jag ville inte heller ha något vanligt tråkigt namn utan skulle satsa mer på ett vardagsföremål eller liknande, typ kastrull, strumpbyxor, bh-band and such stuff. Det är vad folk minns mest av ett besök eller företag. Något som heter något galet, så som min hemsida som har fått namnet "Ogiltig"... Ett tag var jag inne på att bloggen skulle få heta Uppror. Men ja, när jag väl skulle registrera bloggen kom det här namnet upp i mitt huvud. Mentaldisease! Det är säkert vad folk skulle tycka om mig om de läste de texter som jag "skrivit ihop" i huvudet.

Jag tror jag skiter ganska bra i om någon kommer läsa denna blogg. Visst det skulle vara kul om man fick någon läsare men ... Palla. Jag skriver av mig det jag tänker på, mina (natt)drömmar, gnällerier osv.

Kommentera

Publiceras ej