All publicitet är god publicitet

1kommentarer

Även om det fläckar ner en skolas rykte. Eller kanske inte. Men hur som helst så är det en fd (utslängd) elev från skolan som våldgästar den igen. Kampar utanför skolområdet eller i närheten. Tar eller i alla fall försöker ta sig in på skolan. Han har tydligen sagt något i stil med "jag ska se till att skolan hamnar på första sidan i alla tidningar innan jag är klar med det här". Mysigt. Då tänker man snabbt på alla skolmassakrer. På sätt och vis hade det vart "kul" att kunna säga att man gått på en sådan skola när det (förmodligen) inträffade. Och andra sidan skulle man kanske inte överleva... En i min klass hade tydligen stött ihop med honom i internatets tvättstuga (kvällstid) för något tag sedan. Märkligt. Något ordentligt signaliment har de inte satt på honom heller bara att vi ska säga till om vi ser honom. Jag kanske ser honom men jag kan ju knappast känna igen någon som jag inte vet hur ser ut.
Fast det lilla jag vet om honom är kanske räckande.. Snaggad, lång, gulryggsäck (och långa naglar.) Det sista som Adel nämne är nog det enda jag kommer upptäcka om jag ser honom.

Aja nästa stora / lilla skolhändelse är att halva klassen åker till Polen i dag. Var bara halva klassen i skolan - den halvan som blir kvar här. Vi har börjat med temat om förintelsen igen. Jag är typ klar med mitt arbete redan så jag kan typ nöjessurfa på lektionerna. Men det gör jag typ inte eftersom jag finner sidorna på nätet som handlar om Sobibor "underhållande".

På mattelektionen var min mattelärare borta, då fick vi ha Helen istället. En lektion med henne går att liknas vid tortyr. Fast jag är kanske bara bortskämd. Hon har något djävulskt emot stickande. Reine låter oss alltid göra lite vad vi vill på lektionerna. Dessutom går han själv iväg i flera minuter åt gången från lektionen. Helen sitter i sin rödastol vid datorn och knappar på den och väntar ut tiden. Hon går att liknas vid en häxa. Och då den sortens häxa som inte är ur positiv synvinkel. Ungefär den synvinkeln som mina förfäder under häxprocessen lär ha haft. I och med att det var präster i typ Hälsingland eller ja. De länen där flest häxavrättningar inträffade i alla fall. Och det var ju (förmodligen) prästerna som såg till att få dem avrättade.

1 kommentarer

Cazi

19 Apr 2008 15:07

hon porrsurfar säkert :3

Kommentera

Publiceras ej