Blä.

0kommentarer

Att en så liten människa kan få massa personer med xx kromosomer att vilja ha egna små människor.
En fd "klasskompis" kom på besök på skolan idag med sin fyra månaders unge. Det gav oss en anledning att ha längre rast ett skäl att inte sitta inne och tråka på lektionen. Sött.

På svenskan (som vi hade när de kom dit) men senare skulle vi skriva en roman eller liknande innehållande endast sex ord. Jag hade typ "stickar garn, tar stickprov just nu", "livet leker bra utan mig med" och "rädd för människor söker även vänner". Tycker det stämmer rätt bra in på mig.

Sen var det ingen teckning i skolan på efter lunch så jag åkte med mamma till vårdcentralen i (sp)ystad. Hon skulle ta några prover och var borta över en timme. Men jag satt i bilen och stickade, andades vårluft och solade/sov. Elever från min fd skabb skola vandrade förbi ibland. Fjortis ungar som borde få ett skott i nacken. Eller i alla fall de som gick i min klass när jag gick där.


Jag saknar föreningslivet, så jävla mycket. Det är svinkul att ha något att göra då och då. Träffa nya människor. Människor man känner igen var gång man träffar dem, även om man träffas sällan. Var flera år sedan (tror jag) som vi var aktiva i SMF. Saknar det nästan så det gör ont. Jag vill ha något djur att ställa ut, vilket som helst. Då och då. För att det är kul. Jag behöver inte nödvändigtvis äga djuret själv men jag vill ha något att göra igen.

Btw är jag sugen på att bygga burar i bokhyllor eller burar av bokhyllor eller hur det blir. Även sugen på att göra ett terrarium med bakgrund. Inte för att jag har något djur som skulle kunna vilja bo sådär, eller i alla fall utan att skada sig på den miljön. Jag skulle behöva en reptilpojkvän, alltså någon som har reptiler, inte en ödla som pv eller så.

Kommentera

Publiceras ej