Djuriska funderingar

0kommentarer

Inte något som har med sex att göra.
Hur som helst. Jag funderar på om jag skulle göra mig bättre som dvärghamsterägare. Jag har dock aldrig haft någon kontakt what so ever med dvärghamstrar förutom de på skolan och de var elaka, hemska små odjur - typ. Men de skulle nog trivas här ute i det lätt oisolerade hus som jag nu bor i. Hamstrarna tycker det nog är lite väl kallt under de kallare dagarna speciellt på natten och morgonen eller kanske ännu mer speciellt när det blåser. Hur som helst. Dvärgar tycker bättre om kyla. Vissa får till och med vinterpäls då (vintervit). Men hur som helst så tycker jag att Roborovski är den sötaste arten. Fast när man tittar på Svenska Hamsterföreningens hemsida finns det inga sådana uppfödare inskrivna. Då började jag fundera lite på hur sjutton man skulle få tag på sådana hamstrar. Kollade även en annan sida som jag tänkte kanske hade någon uppgift om någon uppfödare. Men icke. Anta att man hittar en robbe i en djuraffär. Då är den förmodligen grossist uppfödd och sådant suger ju sjukt mycket.
Fast nu när jag tänker på det kanske det är så att det finns fler uppfödare bara det att de inte står med på sidan. För så är det i Svenska Marsvinsföreningen man måste typ betala för reklamplatsen där. Och det är inte alla som gör (bland annat inte vi, när vi höll på). Eller såg nu att det är gratis, men innan kostade det. Och palla det.

Err.. Google kan inte heller hitta några uppfödare av roborovski... Däremot hittade jag flera i Danmark. Och Danmark ligger ju rätt nära. Men skulle man inte orka bege sig dit finns det säkert svenska uppfödare, fast av andra arter. Typ argentefärgade av cambell eller vintervit hade vart dödligt koolt. Jag älskar argente, som är rödögd agouti. Jag älskar rödögda djur.

Kommentera

Publiceras ej