En massa olika

1kommentarer

Två till bilder från igår;
image30
Hittade en brutalt stor kotte. Mamma fick rycka in att hålla i den medan jag fotograferade den.  Allting är stort i södern. Eller kanske inte. Men det får mig att tänka på "flytta-till-amerika-propaganda" som drabbade Sverige för xx(x) antal år sedan.

image31
Bröt mot den parkens regler och plockade lite blommor (som jag dock lämnade kvar där).  Jag älskar vitsippor. Mamma snattade dock några vitsippor påvägen hem. Jag vill fortfarande ha sex på en "äng" fylld av blommande vitsippor.

Var vaken till 4 kanske ännu längre i natt innan jag lyckades sova. Mina hamstrar var extra besvärliga och högljudda. Speciellt Hilma, hade kidnappat hennes springhjul för att dumpa hos Krut för hans hjul gnisslar så att man blir hörselskadad. Pallade inte att gå upp i morse, vaknade vid tre på eftermiddagen. Ont i halsen, allmänt okul.

Har nästan slutat bita på insiderna av munnen nu, succes! Men ännu inte helt. Har som nytt mission att slätsticka en hel halsduk. Nybörjare goes avancerad ftw! Den halsduken kommer bli sjukt lång, speciellt eftersom den är smalt stickad tror jag hade 18-19 maskor eller vad det heter. Hade tänkt att åka till Erikshjälen idag (eftersom det bara är öppet på torsdagar och lördagar) men var ju hemma som "sjuk" idag så det blev inget mer med det. Hittade dock ett av de garn som jag köpte för två veckor sedan i min skolväska. Trodde att jag hade tappat bort det helt. Det är tunnt svart ullgarn, skulle passa utmärkt som halsduk (om det räcker)!

I kväll är det Spårlöst på fyran klockan 20:00, det måste jag se. Och sen är det Medium vilket jag nog också måste se, även om Efterlyst nästan lockar mer med tanke på den där ungen som försvunnit (om den inte har kommit tillbaka vid det här laget). Min ena högtalare på datorn glappar, kommer nästan inget ljud ur den alls. Jävligt kasst.

Typ näst nästa måndag åker typ halva klassen till Polen. Då börjar vårat extra tema arbete där vi ska skriva något om förintelsen tror jag, eller andra världskriget. Jag är typ redan klar med mitt dock hade bara tänkt skriva av några sidor i min bok som beskriver livet i lägret som jag skriver om. Problemet med hela ämnet är att man lätt blir deppig av det. Och sjunker jag ner i deppigt tillstånd är det svinsvårt att komma därifrån. Och det är lite läskigt att trampa vatten i vråldjupt vatten. Rent metaforsmässigt.

1 kommentarer

Lisa

11 Apr 2008 13:49

Hahaha, ha sex på en äng med vitsippor? No way i must say! Fattar du hur k-k-k-kallt det är under vitsippesäsongen!? Iiih!

Kommentera

Publiceras ej