Gay.

1kommentarer

Först och främst så har jag missat att lillhunden fyllde 7 i söndags så grattis till henne i efterskott. Ska (försöka) sticka ett halsband till henne som hon kan ha vid speciella tillfällen, födelsedagar, högtider, när gäster kommer osv. Köpte garn idag till det. Rött akrylgarn typ 20kr för 50g.
Fyndade lite annat garn också, eller fynd och fynd. Jag shopade loss ordentligt och köpte ett rosa lurvigt garnnystan för 50kr för 50g men konsistensen på garnet är ljuvlig! Sen köpte jag ett garn som är ljusgrönt med små rosa och blå ploppar i, kostade typ 38kr för 100g tror jag det låg på. Behöver dock köpa mer garn från affären som ligger någon kilometer härifrån. Ska köpa regnbågsfärgat garn och sticka en sådan här (om det går att länka):

Jag tror att det skulle bli sjukt hett faktiskt.

Idag påbörjades samhällsarbetet, jag har valt att arbeta om samerna. Eftersom det lite matchar alla de samhällskategorier som vi har gått igenom med klassen. Massmedia - Hur ofta sker det inte att det är någon tvist samer vs. ickesamer som bråkar om renar, vargar, betesmarker osv. i tidningar och liknande. Sociala frågor - Exempel om hur samiska barn omhändertogs och omplacerades i "vanliga" familjer för att de inte skulle bli som sina föräldrar. Privat ekonomi - Typ om rennäringen och sådant. Någon av lärarna i den samhällskursen är dessutom typ expert på samer, han är lärare på ursprungsfolklinjen eller något.

Dock var vi mest på rast under samhällslektionerna, blev utskällda av läraren för att sitta och sticka på lektionen. Hon påstår att man inte kan sticka och läsa samtidigt. Det är typ LOL över det uttalandet. Jag kan sitta och läsa, lyssna på musik och sticka samtidigt. Faktum är att jag nog kommer ihåg mer av texten om jag stickar samtidigt.

Sen hittade vi någon från ungdomsmottagningen i skolans entré. Vi fick godis och kondomer. "Man vet aldrig när de kan komma till användning! Även om det typ aldrig lär ske...". Och err.. Nu tappade jag bort mig alldeles vad jag mer skulle skriva. Avvaktar så länge då....

1 kommentarer

Cazi

17 Apr 2008 17:28

DAMN YOU! jag har fan fått världens sug att sticka ngt roligt >:(

Kommentera

Publiceras ej