Jag skolkade medan jag skrev det här.

0kommentarer

Att karlar är tekniknördar är för mig ingen nyhet. Det ska vara bilar och motorer, datorer, telefoner och elelement. Hur saker fungerar och inte fungerar. Det är ingen nyhet. Vad som är nyhet för mig, eller egentligen är det ingen nyhet. Det är något som jag har noterat under årens lopp. Mammas särbo är ingen tekniknörd, det är en karlslok, men inte en tekniknörd. Otroligt. Jag har studerat honom då och då och kommit fram till slutsatsen att han måste vara GAY! Missförstå mig inte, jag har ingenting emot bögar. Det enda jag har emot - det är honom, morsans särbo. HAN är feminin av sig, vilket kan vara väldigt läskigt. I alla fall så blev jag väldigt förvånad när han i lördagseftermiddags kom tillbaka efter att ha vart och handlat med en laptop, en mac. Jag är skeptisk.

På söndagen fick jag ryck på morgonen och började ladda upp stock bilder på min stockaccount, ca 46 bilder laddade jag upp innan jag gav upp och gick och gjorde något annat några timmar. När jag loggade ut därifrån hade jag 7 meddelanden. När jag loggade in igen var det 70st! Då har en av de bilderna gått och fått en utmärkelse som typ "finaste bild" dock är den både ful, dålig kvalité (tkr jag), motivet är inte speciellt och bilden är inte användbar på något sätt och vis. Ändå är den nog min populäraste bild hittills. När jag kollade bilden sist hade den fått ca 60 kommentarer, över 200 har lagt in den som favorit och över 4000 har sett bilden. Häpnadsväckande. Förvånande och konstigt. Men jag klagar inte nämnvärt. Jag är bara så förvånad över det. Tänk om alla mina bilder hade fått samma uppmärksamhet? Då hade det vart julafton jämt! Jag är nog lite attention whore vad gäller sådana sidor.

I morse fick jag lite ryck och mailade till svenska jordbruksverket och frågade dem en sak. Lite om forskning kring ett ämne och så. Hoppas att de svarar, gör de inte det så suger dem. Fast inget suger hårdare än djurskyddsmyndighetens hemsida. Som kräver inloggning för att kolla vilka djurskyddslagarna är. *Suck* Dumma moderatfittor som stängde ner myndigheten.

Min nya kärlek är tusch, det är verkligen skitbra när man ska linearta något. Det blir så fint och stilrent. Har lineartat massa bilder. Även om jag inte vet hur det blir när man scannar in det. Hoppas på det bästa och avvaktar typ.

I fredags var det mangaritar kurs i skolan, och jag var anmäld dit. Den dagen var så värd! Även om vi egentligen kanske var lediga den dagen. Det var kul faktiskt. Även om det bara var grunderna som kursledaren gick igenom. Och resterande kursdeltagare knappt ritat något alls i sitt liv. Det mesta hade jag redan gjort. Det mesta hade jag i alla fall redan sett i olika tutorials och sådant. Men det var först nu som jag praktiserade tekniken. Nu ska jag öva massor, snart är det sommarlov så massa fritid till mig! Han som höll i kursen var 1337 på allvar. Sådana personer man önskar att man kunde kidnappa all teknik och kunskap ifrån.

För att skolka från lektionen ännu mer (vilket jag gör nu) så är jag lite fashinerad över naturligt byggda hus och hem. Det är ofattbart mycket naturresurser som skulle kunna användas för att bygga hus med som vi inte alls gör någonting vettigt med. Grannen exempel har minst 4000 STOOOOOOORA halmbalar som han säljer till något värmebolag som eldar upp dem koldioxidutsläpp for the win ungefär. Det hade kunnat användas effektivt för väggisolering i hus faktiskt. Mamma såg något program om det på tv. Folk som byggde hus av så pass naturliga material. Som jord och halm. Jag vill bo i ett sådant hus. Det hade vart kul tror jag.

Apropå det, för att skolka ännu lite mer, såg ett program om allergier. Vetenskapensvärld typ. Om allergier som sagt och barn, immunförsvar och hela det där. Vi lever för kliniskt, "våra" barn blir inte utsatta för sådant som kommer stärka deras immunförsvar. Istället går de och blir allergiska. Det är ju typ stört. Jag är också allergisk, mot häst, katt och tydligen även hund - något som jag aldrig känt av trots mina 10 år som hundägare. Skulle jag få barn skulle jag åka på studie besök i massa ladugårdar och stall under de första månaderna i ungens liv. Fyllt huset med djur och vägrat städa mer än nödvändigt. Ungar ska härdas. Orka allergier.
Dessutom påståddes det i tv programmet att bönder med kor mer sällan drabbas av cancer än de som inte stött på en ko alls eller har haft kor och sen sålt och flyttat in i städerna. Nu är det kanske inte läge att skaffa kor bara för att överleva längre. Men smuts är bättre än vad man tror.

Nu ska jag sluta skolka och gå in på lektionen och rita resten av tiden. Jag hatar matte och jag suger på matte. Men skit samma. Jag är ändå dömd att misslyckas i livet.

Kommentera

Publiceras ej