Lite blandat

2kommentarer

1. Störd dröm för några nätter sedan
2. Vad ska det bli av mig?
3. Skolarbeten
4. Handarbete
5. Jag har börjat gnaga på insidan av käften så den är helt knottig av ärrbildning och sån skit. Får försöka sluta med det.




1. Drömde att jag, fimpen och adel var på fest ihop. Festen var i ett stort kollektiv i en lägenhet fast i ett hus samtidigt. I husdelen av stället bodde jag permanent, fast jag var inte del av kollektivet. I drömmen bytte jag om från ett helrosa nattlinne till vanliga kläder. Hur som helst så var det som sagt festning på gång. Och jag undrade vart en människa var för det var den enda där som jag kände förutom adel och fimpis. Sen viskade jag till någon att de skulle supa ner adel så mycket som möjligt men sen tänkte jag i drömmen att det kanske inte var så bra om hon var gravid (vilket hon inte är irl). Alla människor på festen satte sig vid väggen i ett stort rum. Det var säkert 40 pers där. Och de tog av sig barfota och spretade på fötterna och fingrarna och skulle sjunga en fot/finger låt. Vi visste inte riktigt vad vi skulle tro men vi kunde inte texten så vi fick en utskiven lapp med hela texten på. Sen var melodin "tipp tapp tippi tippi tipp tapp". Den låten vaknade jag även med i huvudet.

2. Fyller "snart" 20år. Vilket är läskigt. Jag känner mig helt liten. Inte en dag över 16år typ. Och inte så mycket har väl egentligen hänt sen den tiden. Eller jo.. Ja det har hänt en hel del men på samma gång inte. En dag nu för tiden ser ganska exakt likadan ut en dag som för fyra år sedan. En hel vecka kan se likadan ut som då. Och inte bara se likadan ut utan också tänka på samma saker och så. Jag behöver komma någonstans i livet. Men när? hur? var? Jag känner mig gammal. Som om tiden rinner ut och iväg. På fem år behöver något hända annars har jag inte mycket kvar att leva för.
Dessutom kan man inte bo hemma hos morsan resten av livet. Jag borde ta körkort så att jag kan åka runt och sånt. Känner egentligen inte så stort behov av det. Men det har säkert att göra med att jag är bortskämd. Dessutom har jag ju noll utbildning som det är nu, har inte jobbat en dag i mitt liv förutom praktik och sådant och det räknas inte för då har man fått göra i princip vad man velat när man har vart där. 20års kris månne?

3. Bara lite som en minnes anteckning;
*Skriva ett arbete om förintelseläget Sobibor. Två - tre sidor datorskrivet.
*Skriva ett arbete om massmedia [mer information om det kommer nog under veckorna]
*Läsa en bok och göra en recenssion på den [ev kan man ju ta en bok man redan har läst]
*Göra prov på alla kapitel i hela engelskaboken [så jävla drygt, men när det är klart är jag typ klar]
*Göra nationellaprovet i svenska, förmodligen även matte och engelska. (Matten kommer jag faila på stort.)

4. Har börjat sticka, kanske jag har skrivit om tidigare.. Vet inte. Men i alla fall så har jag snart stickat min första halsduk. Den är vit, mysig och ful. Men alla berömmer om hur tätt den är stickad. Tydligen ska nybörjare faila på att sticka jämt, tätt och så vidare. Får väl lägga in en bild på fanskapet när det är klart. För övrigt ska det vara klart innan torsdag har jag bestämt. För då har det tagit mig en vecka att sticka den. Var inne i en garnaffär igår som ligger på väg till skolan, vi har åkt förbi där varje dag i flera år men aldrig vart inne. Det var faktiskt riktigt skapliga garn de hade där och till helt okey priser dessutom. Chowchow kennel hade de också och gjort garn av deras päls, syndigt mjuk och varm päls. Jag vill kunna sticka raggsockor, jag älskar raggsockor har typ flera par samtidigt. Så skönt att slippa frysa om fötterna, annars är det en rätt kul tortyrmetod att sticka ner sina iskalla fötter intill någon som är syndigt varm, den tortyren ägnade jag mig åt när jag var liten med diverse olika offer.


För övrigt har det vart dimma idag, tjockedimma. Sådan som man inte ser framför sig mer än kanske 25-30 meter. Jag föreslog att man skulle spela fotboll uppe på alesstenar idag. (Eftersom ales stenar ligger typ 25 meter upp på ett berg/kulle med brant stup rätt ner i havet eller ja det är en liten stenig strand innan man hamnar i havet men ändå).

2 kommentarer

Olivia

02 Apr 2008 00:10

Du glömde femman!

Mentaldisease

02 Apr 2008 15:56

det ska nog inte vara mer på femman än så xD

Kommentera

Publiceras ej