Marsvin och "föl"

0kommentarer

Nattdrömmen
Jag var i mitt gamla dagis som var ombyggt till köpcentra. Någonting skedde som gjorde att det blev ett vulkanutbrott inne i byggnaden. Lava började sakta rinna fram genom byggnaden. De närmaste dörrarna kom man inte ut genom så man fick ta de längst bort i byggnaden. Jag gick ganska långsamt för att vara i katastrofläge igenom dagiset. Gick förbi en djuraffär där expediten fortfarande stod och försökte sälja djur. Jag köpte/räddade en marsvinsunge, virvel i vitt och golden. Och sen skyndade jag mig ut ur byggnaden. Det satt ett par (en tjej och en kille) på en kulle en bit bort från dörren. Jag gick dit. Tjejen grät och killen försökte trösta henne. Jag frågade varför hon grät och hon svarade att det berodde på alla djuren i djuraffären som skulle dö nu. Sen typ tog drömmen slut.

Morgondrömmen - i vaket tillstånd, inte ens i drömskt tillstånd utan mest en udda tankebana.
Mamma pratade om när en häst i stallet som vi var medryttare i innan skulle föla, hon var högdräktig så pass att vi trodde att det skulle bli tvillingar. Några veckor/dagar innan födseln drömmde hästägarens karl att hästen hade fått 12st föl. Innan vi kom in på det ämnet pratade vi om gnagare, typ möss.
Så jag kom på två "roliga" idéer. Om forskare skulle komma på ett sätt att para två olika arter med varandra och få levande avkomma som avspeglar lite av vardera djur som finns i dem så skulle det kunna bli lite "kul" om ett sto blev befruktat av en mushane. Liksom hela den magen som ett dräktigt sto får plus lika många musungrar som skulle rymmas på den ytan. Så när man kommer ut i boxen står där en hel arme av minihästar. Altenativet om hästen är högdräktig och sen kommer man ut en morgon så ligger hela golvet fyllt av rosa små hästliknande pinkisar. Ännu hellere att stoet "exploderade" ut alla ungar i en.. en.. jag vet inte. Men typ att de forsar ut och in i väggen så att man inte bara får ett rosafärgat golv utan även rosarödfläckig vägg.

Kommentera

Publiceras ej