Misskött bloggande

1kommentarer

Jag har misskött mitt bloggande under denna veckan och veckan innan den också. Inte för att det inte har funnits något att skriva om. Snarare har det funnits för mycket att skriva om. Och jag har diktat upp flera ämnen i huvudet flera gånger att skriva blogg om. (Bloggnörd?). Får väl bättra mig nu när jag är ledig i fyra dagar.

25 April - Möte med "Mangamannen"
Titel i sann "Filip och Fredrik"-anda. Hur som haver så var det en (manga)ritar kurs på skolan just denna dagen. Med en tidigare elev som nu är 1337. Och det här har jag skrivit om förut va? Err det var kul hur som helst. Dock, om någon kommer ihåg mitt inlägg om talet 27 så var denna personen lite skrämmande. Ja, ni kan ju gissa hur gammal han var... Det hela var lite heavy, kul i alla fall. Den dagen var folk ovanligt sociala när jag var i närheten.

29 April - Jobbig engelska lektion

Jag frågade min engelska lärare om ett helt off topic ämne. Något som jag inte lyckades reda ut själv i min lilla förvirrade grå massa innanför pannbenet. Det var i alla fall om släktskap. Om min pappas föräldrars andra (eventuella) ungars ungar, vad de skulle bli för mig. Ja ni ser, det är inte det lättaste att hålla reda på det där i skallen. I alla fall framkom saker som läraren samt de två eleverna som var med på lektionen inte visste om. Och det blev någon form av övertalningsmojäng för att få mig att kontakta min morfar och gud vet vad. Det blev lite känslosamt och jobbigt. Jag får ta tag i det där ngn annan gång dock *skjuter upp / bort*.

30 April - Valborg
Idag i skolan kom Anna in i klassrummet på morgonen och var väldigt disträ. Tydligen hade hon vart på väg till biblioteket i en närliggande stad igår via tåget och pratat med en man från typ Gahna lr vad det heter. Typ 40 år, hade bott här i tre år utan att ha lärt sig språket. Hur som helst så klev han inte av på sin station utan fortsatte tillsammans med henne och sen när hon var klar på bibblan så följde han med henne tillbaka till byn där skolan ligger i. Han lämnade ut alla sina kontaktuppgifter till henne och påstådde att han sökte "goda svenska vänner" (typ yeah right). Han försökte få henne att lämna ut sitt nummer till honom och sådär. Sen gick han väl antagligen. Men i dag på frukosten hade han kommit till skolan och satt sig vid hennes bord och sagt att han saknade henne.  Hon skyndade sig därifrån. Sen såg jag honom sitta i skolans bibliotek vid någon dator.

Berättade för våran störda lärare om att Anna blev förföljd av en kille.  Och att han satt där ute vid datorerna.  Läraren sa att han var tvungen att gå om Anna inte ville ha honom där. Vilket hon givetvis håller med om själv. Så hon gick med mig i sällskap och sa till honom att hon inte var intresserad av att bli "vän" med honom eftersom att hon tyckte att han var för påträngande. Sen gick vi tillbaka till klassrummet. Varvid läraren frågar om han gått ännu. Vilket han inte hade. Så ut ur klassrummet stormar läraren iväg till bibblan och pratar med honom. Sen försvann han. Och läraren fick mer offeciellt namnet "The Tentwoman" för att hennes klädsel ser ut som ett tält och för att hon just då agerade superhjälte. Han påstådde dessutom att han hette "Prince". Liksom L-O-L!

På natten till idag drömde jag (var länge sedan jag skrev om någon dröm) att jag hade sex med en av de killar som jag har festat med flera gånger. Någon som jag i verkligheten aldrig skulle komma på tanken att ha sex med. Speciellt inte efter det att jag fått reda på att han är av det undergivnare slaget. I drömmen hade vi i alla fall sex i en mörk källarlokal med två rum i det första rummet stod en äcklig grönbrungrå läderhörnsoffa och en äcklig matta på golvet. I det andra rummet var det en dubbelsäng. Dessutom har jag för mig att det var typ mörkt vatten i hela "sovrummet" kanske upp till höftlederna.

Om valborgsfirandet och bilder och skit tar jag senare för nu är jag trött och har glömt att skriva om något viktigt som jag inte kan komma ihåg.

Eller jo, kom på en sak som jag hörde/läste om på ett forum.. Någon hade läst om en person som bloggat så mycket att hon/han hade svimmat. Men jösses tänker man. Den bloggen måste vara världshistoriens tråkigaste blogg inom alla kategorier. En blogg går väl liksom ut på att bloggägaren har ett liv utanför datorn eller innanför men i alla fall så att den över hela taget har något att skriva om.

Om en vecka ska jag redovisa om Samerna. Och jag har inte gjort något alls på det arbetet ännu. Jag vet inte vart jag ska börja heller. Det är bara så krångligt. Och på tal om skolan så har jag sökt till nästa år på samma skola. Men om jag är klar med det jag har gått hittills så kommer jag nog att börja på skrivarlinjen i stället. Typ förtfattarlinje for the win. Fast de kör med deadlines tydligen något sådant har jag aldrig kört med. Fast en sak är bra med det och det är att kursen är på distans.

1 kommentarer

Henrik

17 May 2008 01:08

Svimmar man framför bloggen man skriver bör man bege sig ut och skaffa ett liv illa kvikt, eller se till att man inte är uttorkad o.s.v.

Författarlinje låter sjukt kul :)

Kommentera

Publiceras ej