Nu är den klar

0kommentarer



Mitt mästerverk är klart nu, eller mästerverk det är min första halsduk stickad och klar. Så värst fin blev den kanske inte. Men övning ger färdighet. Har redan börjat med en annan halsduk i mohair garn. Riktigt riktigt tunna trådar, jag blir knäpp på dem. Dessutom stickar jag för första gången någonting med fler än en färg. Har redan failat när jag bytte färg. Men övning ger färdighet. Den kommer bli mörk(nästan svart)blå och ill orange. Stickar först tio blå sen tio orangea och sen tio blå igen osv. Köpte båda nystanen (50g) för 15kr/st. Rätt bra pris. Kommer sticka långt på dessa. Speciellt eftersom att jag stickar så löst. Men en halsduk i de färgerna fast med tjockare garn och med färgbyten på samma sida skulle det bli typ världens hetaste halsduk. Aja sitter och väntar på att våra gäster ska komma de skulle typ vart här för flera timmar sedan. Och där nere är de helt färdigstädade redan. Vilket nog aldrig har hänt förut, för vi är riktiga tidsoptimister sådär jämt.

Kommentera

Publiceras ej