Oi

0kommentarer

Kom i säng vid 3.15 i går natt och orkade inte gå upp på morgonen (vid 7.00-7.15) som vanligt. Så jag sov, sov, sov och vaknade vid 13.28 typ. Skittrött. Kom på att man kanske kunde göra fransar på halsduken och klurade ut hur man skulle göra. Så det roade jag mig med i går. Det var kul till en början men blev rätt jobbigt efter ett tag. Men mycket snyggare nu. Ska fotografera den sen. Jag håller på att sticka två halsdukar och ett handledsskydd just nu. Inte samtidigt dock men ändå. Den ena halsduken funderar jag på att repa upp för att jag inte har nog med garn för att göra klar den. Den andra är redan halvt förstörd eftersom jag inte kom ihåg hur jag gjorde för att få färgbytena snygga. Men ska göra klar den ändå torts att det ser fult ut nu. Är äckligt sugen på att sticka en halsduk av ett garn som är udda som fan, men får göra det senare, har typ inga stickor kvar att sticka med och sen måste jag införskaffa det garnet. Och sticka en kopa av en halsduk som jag redan har i det garnet (dock är den köpt).

I måndags var jag iväg till djuraffären och köpte ett paket med hamster godis, som är pinnar fyllda med frön som sitter fast på ngt sätt. Och en springboll/springhjul till Hilma. Har fortfarande inte kunnat ta upp henne hon är helt otam. Men det reder sig väl. Provade i alla fall springbollsfunktionen idag hon verkar tycka det är kul att springa runt på golvet i den. Ett mardröms scenario vore om hon lyckades ta sig ut ur sin bur, för hon skulle ALDRIG kunna gå att fånga. I alla fall inte med livet i behåll. Min ena hund har svalt en padda en gång i sin ungdom och en padda har ungefär samma size som en guldhamster.

Har tittat på massa filmer på youtube liknande denna nedan. Faktiskt riktigt koolt, nästan så man skulle vilja vara där bland alla tusentalsmänniskor och dansa loss ordentligt. Om man nu kunde dansa, vilket jag inte kan och inte ens tänker försöka göra. Ljusspelet är i alla fall snyggt i denna video. Och för att inte tala om musiken. Fast just i denna videon är väl mest ljuset som är koolt och dj:erna med vittlångt hår. Anyway..


Fast innan jag går och lägger mig måste jag kolla på minst en Apocalyptica video, då drömmer man jätte sött sen när man ska sova. Jag skulle inte bangat att ha sex med någon i det bandet. Så jag måste snart sova så att inte det hela upprepar sig. För på onsdagar måste jag gå till plugget, då är det nämligen textilslöjd (jak er snel noerd).

Kommentera

Publiceras ej