Roborovski for lajf

0kommentarer

Hittade en djuraffär med robbar idag, så nära så söta saker har jag aldrig varit innan. De låg verkligen och sov i högar. Skit sött. Dock kom de samt alla andra av deras djur från grossisst. Skit också typ. Om jag beslutar mig för att skaffa robbar så blir det till att maila de i Danmark och en svensk som jag faktiskt känner sedan innan som visat sig ha robbar. Kul. Blir ett litet projekt i sig.

Karolin i min klass tycker att jag och Adel ska flytta till lägenhet i närheten av skolan. Då skulle vi bli grannar med henne samt med Fimpen (fast fimpis kommer nog flytta därifrån när skolan är slut). Det är en stor etta typ 57kvm. Med stora garderober, som man fick plats med sängar i. Dvs skulle jag och Adel kunna komma ut ur garderoben varje morgon. Ballt. Vi skulle få betala 1000kr i månaden var. Som mest 1500kr i månaden var, i hyra då sen kanske det tillkommer men wtf. Samt att man då skulle kunna gå och käka lunch hemma om man skulle känna för det. Nära till skolan liksom. Det hade faktiskt vart ballt. Men vi får se. Jag har aldrig bott hemifrån förut om man bortser från internat boende. Det har inte Adel gjort heller.

Ett plus till det är att jag fyller 20 i sommar, det blir jag och systemet då enligt nut. Det får vi väl hoppas inte sker men någon gång i bland funkar alltid. Nu ska jag försöka maila till den nämnda djuraffären för att pracka på dem några djur och kanske rätta deras val av artnamn på de andra hamstrarna som de sålde. De hade fyra olika burar med dvärghamstrar. Roborovski i en av de. De övriga tre förmodligen innehöll alla samma art som är antingen vintervit eller cambell, förmodligen det första för cambell verkar vara ovanligt i handeln. Kan iofs ha vart hybrider också. Men i alla fall kallades dem för "Sibirisk dvärghamster, Pärlemo dvärghamster och Safirblå dvärghamster". Jätte skumt eftersom de var exakt likadana fast i olika färger. Det är som om jag skulle börja föda upp labradorer och marknadsföra dem som olika raser när de har olika färger.

Kommentera

Publiceras ej