Dramatisk dag

1kommentarer

Vaknade någon gång vid 6-7 dock kanske inte så självmant. Höll som bäst på att drömma en adrenalinspäckad dröm om röda dinosaurier som pratade och brottades på liv och död (pulsen dunkade som fan när jag vaknade, ehm..) släpade mig upp och gick direkt och duschade. Och jag behöver namnet på den där godkända balsamen. För schampoot var slut så jag tog Yes diskmedel och något hälsokosttjaffs mot mjäll. Det var det enda vi hade hemma som inte hade snuskiga ämnen i sig. Rakade benen tills de blödde och hade sig, men nyrakade ben är härligt.

Och förresten, igår, eller i natt när jag skulle mata hamstrarna så var Bella försvunnen igen. Som tur var fanns hon inte hos någon av de andra hamstrarna utan var bara till synes helt borta. Letade överallt i rummet så tyst jag bara kunde eftersom mammas sovrum är nedanför det rummet. Till slut stannade jag upp och lyssnade efter ljud. Lokaliserade henne till en hink med världens tyngsta typ städ i vad hon ville ner där och göra har jag ingen aning om, inte heller hur hon kom dit.

Och i natt satte vi ihop arbetsproverna till skolauditionen eller vad man ska kalla det. Man skulle ha fem sk. kartonger med arbetsprover. En kartong är tydligen ett kraftigare papper med bilderna på det. Tog tre med bilder och två med teckningar och skisser. Vi tog bilder ur båda godisserierna till en kartong. Svartvita bilder till en annan kartong (fast pappret som de skrevs ut på gjorde bilderna gröna). Den sista kartongen fick temat eld och vatten med foton. Teckningskartongerna fick mamma ansvara för i natt, bara gav henne en hög med teckningar så fick hon välja och vraka lite. Iaf så kom mina försök till att rita sagohästar och hästdelar med.

Men för att återgå till den dramatiska dagen. Efter att jag snittat upp benen helt och hållet så letade jag fram kläder till vädret. Sommaren var inte här i morse och förmiddags. Regn och blåst, blåst är det väl nu med (säg någon gång det inte blåser vid den sydöstra skånska kusten?!). Hittade inte min jacka heller, har inte behövt den på hela sommaren men efter mycket, mycket letande hittade jag den. I hallen, på en krok. Någonstans mellan bensnittningen och avfärd tog jag ett glas proviva och köttpajs rester till frukost. Vid 10 kom mormor och hämtade mig och vi åkte till Simrishamn.

Jag som vid sådana här tillfällen är nervvrak med panik väldigt dolt men ändå väldigt ehm... "On". Tänkte väl typ det värsta om allt. Men rektorn på skolan var trevlig och det gick bra från första stund. Hon kollade på arbetsproverna och gillade dem, jätte mycket. Så det tog inte många sekunder förrän jag blivit antagen! Det tycker jag är grymt. Skönt också. För jag har haft panik i flera veckor över hösten och det. En massa "Tänk om...". Att vara hemma ensam varje dag i flera månader i sträck är som gjort för att man ska bli i det närmaste självmordsbenägen (det är ett under att vi har några levande pensionärer kvar i Sverige). Nej, men man blir helt fuckad i skallen av att bara vara hemma.

Så jag börjar skolan den 25 augusti och tills dess måste jag kommit över min fobi för kommunaltrafik för jag måste åka buss dit. Man får sin egna ateljé på skolan och har nyckel till skolan så man kan vara där när man så önskar (utanför skoltid), förtroendeingivande. Nu får jag bara hoppas på att det inte antags några fd. klasskamrater till mig, i synnerhet inga från Ystad eller någon fd. stalker men troligtvis lär jag klara mig från sådant otyg.

1 kommentarer

Olivia

14 Aug 2008 17:04

Åååååh, GRATTIS! Va glad jag blir! <3

Kommentera

Publiceras ej