Skittrött

0kommentarer

Att sitta och rita nästan nonstop i sjutimmar är ofattbart tröttsamt. Jag har inte så mycket tålamod heller. Det är kul att rita men så länge? Näe. Igår höll vi på att rita varandras ansiktsprofiler. Jag hatar offeciellt min "haka" efter den dagen den ser äcklig ut. En på min buss liknar Äpplet i gys klassen på lantan när jag gick där, inte i gysklassen men på lantan, err. Måste orka nämna det för de kvarvarande aktiva kompisarna (1) som jag har kvar därifrån. Övriga har lämnat mig åt mitt öde.

Och jag är skittrött, varje dag efter skolan och under skolan också. Som sagt är det ansträngande. I går morse lyckades jag snitta upp mitt finger på något sätt. Helt plötsligt hade jag ett blödande finger utan att jag visste hur det hade skett. Och helt ot/btw så har jag en j-pop period nu. Musiken ger absolut ingenting egentligen men antar att det är "energin" som ofta finns i den som behövs för detta eviga ritande. Även om jag inte har någon mp3 (måste skaffa) och bara kan lyssna hemma.

Går upp vid sex, äter frukost och sitter vid datorn till kanske 7.30 klär på mig och sminkar mig vid behov (det är skittråkigt att sminka sig och jag suger om möjligt även mer på det än teckning). Cycklar till bussen och intalar mig själv om att jag ska dö - flera gånger om. Ställer mig och väntar på bussen som hittills har kommit till stationen både 08:15 och 08:25 så jag vet inte riktigt när den kommer egentligen. Sen åker man runt i alla småbyar lite och åker mest förbi busshållplatser som kanske, kanske inte borde ha fått finnas - tycker jag då, eftersom att min hållplats är lika obetydlig som deras. Sen kommer bussen fram, hoppar av och försöker lokalisera vägen till skolan. Mina fötter gör förresten förfärligt ont, de är inte gjorda för sådant här. Från 9 till 12 med en kort paus i mellan är det teckning. Från 12 till 13 är det lunch och från 13 till 17 (oftast) är det teckning igen. Tror aldrig att jag gått i skola så länge någongång i mitt liv. Fast jag går en halvtimme innan vi slutar för att hinna med bussen.

Kommentera

Publiceras ej