Strange ...

0kommentarer

Mamma kom just med telefonen i högsta hugg. Telefonsamtal till mig? Jovisst. Jag gillar inte telefoner och människan i luren på andra sidan var allt annat än normal. Någon Camilla humhumsjö eller något. Jag lyssnade inte så noga eller hörde så noga i alla fall. Hon skulle fråga frågor som statestik grejjs som nog presenteras på tv senare. Mycket märklig människa, samt frågor. Hon frågade om allt från politik till modeller, försäkringar, arbete osv. 12 minuter fick hon av min tid.

Har börjat sticka igen, stickar på något med alldeles för många maskor. Det är typ 50 maskor om inte ännu mer och stickorna är typ 4-4½. Garnet känns lika innehållslöst som glasnudlar (samma färg och nästan konsistens). Vet inte vad det ska bli för något. Kanske, kanske ett bakstycke till ett linne eller också en filt. Har påbörjat en stickning med rundstickor också med tjockt 100% ullgarn för raggsockor / vantar. Men jag tror jag failar rejält när jag ska sticka med dem. Får se om jag kan fråga någon som kan sticka med sådana.

Vet inte om jag skrev det innan, men jag och mamma ska på restaurang med ickesläkten på lördag. "Födelsedagskalaset" för 95åringen som de har skjutit upp (helt idiotiskt) i typ 7 månader. Att skjuta upp ett 95års kalas är liksom helt befängt. När 95åringen kan trilla av pinn när som helst. Anyway det ska bli skönt när det är över för då slipper jag nog närkontakt med någon av dem fram till i jul - nyår. Det är hemsk, hemskt, hemskt.

Igår lyssnade jag på två låtar av Apocalyptica i omkring 320 gånger innan jag bytte musik. Ändå är jag inte permanent trött på de låtarna. De är bäst. Ruska och Farewell heter dem. Mormor har sagt att folk (som hon) gillar att se konst som är helt oförståerlig. Hon typ gillar / uppskattar eller något sådant mina klotterlappar som jag har vid datorn. Med typ frågan "vad menade h*n där? och här?" så jag funderar på om man skulle spara på alla sådana lappar till senare tillfälle. Vem vet vad som sker i framtiden liksom. Inte för att jag kan förstå hur mina OG kom i håg lappar kan vara intressanta för andra men ändå.

Jag och Caz chattade i natt och vi kom fram till att familjer har otäckt många familjehemligheter. Både hennes och min. Det sorgliga(?) är att många av familje hemligheterna kommer dö med den äldre generationen eftersom de vägrar berätta något. Antar att det är samma sak i andra familjer också. (Snacka om att det lär finnas många osaliga andar som vill berätta sina familjehemligheter innan de kan gå vidare in i ljuset). Vi kom fram till att man borde skriva en bok. Kanske en memoar eller vad det heter (jag tappar ord just nu). Typ skriver en var tionde år och fyller på allt eftersom man blir äldre.

Kommentera

Publiceras ej