Trött som en brevpress

1kommentarer

Nej men jag sov typ tre timmar i natt eller kanske det var fyra. Åkte till simrishamn och den nya skolan vid 9 kom aningen för sent men wtf. Hade dödligt ont i magen och tänkte för mig själv i flera timmar "jag kommer dö, jag kommer dö" för det var ungefär så jag kände just då. Sen blev jag helt vimmelkantig och svettig då tilltog "jag kommer dö, jag kommer dö" i styrka. Det hjälpte föga att äta något heller. Efter lunch bar det iväg till massa gallerier och sådant. Konst och design tar de verkligen fasta på där.

Mina skor var det som höll på att döda mig sen, jag är inte van att gå i skor alls men nu hade jag stövlar. Fina, visst. Men bekväma att gå runt i en hel dag? Nej, nej, nej. Mina ben är redo att amputeras nu typ. Vi var på sammanlagt tre ställen, på två av ställena träffade vi framtida lärare. Den ena ser ut som kungen fast fetare och pratar som någon av karlslokarna i antikrundan (eller om der är han som är vinprovare) ypperligt retfullt. Han hade i alla fall en springer spaniel på 15år (jag hoppas inte att min äldsta springer blir så gammal).

På det sista stället var det världens flumm all way through. Vi höll aldrig på att komma därifrån kändes det som. Konstnärer och konstintresserade kan verkligen konsten att hålla sig kvar på tråkiga ställen. Jag börjar mer och mer minnas vad jag lovade mig själv för mycket länge sedan; att aldrig själv bli konstnär. Men ja får väl se vart det hela leder någonstans. Jag har fått arbetsplats nummer 9 som har prima fönsterutsikt rätt in i en gul vägg. Bredvid mig sitter clawskopian (en långhårskarlslok, jag brukar gilla långhårskarlslokar men denna passar inte i min bild eller typ eller så...) Sen kanske ironiskt nog eller bra eller jag vet inte så är det någon tjej från Australien. Sammanträffande ftw. Vet inte om man ska hoppas på att Aust. blir som talet 27?

1 kommentarer

Olivia

25 Aug 2008 19:32

En kille jag känner började där idag! Han är typ hiphopare, heter Olof. :p

Kommentera

Publiceras ej