Första dagen

0kommentarer

Idag, eller igår blir det nu, började morsan jobba och hennes karlslok är ute ur huset veckovis. Jag är ensam hemma med djuren och är alldeles misslyckad. Var uppe hela natten och var vaken när mamma gick upp vid femtiden. Kollade på OS, kommer inte ihåg vad de visade först men sen blev det gymnastik för herrar. Vissa av dem såg ut att gå i högstadiet fortfarande. Men mycket muskler och teknik (vart får man tag i sådana karlslokar?!) nej men sen gick jag och la mig i sängen som jag förlorade oskulden i för ett och ett halvt år sedan dvs morsan och hennes karlssloks dubbelsäng. Och sov där till typ två-tre tillsammans med hundarna när jag vaknade gick jag ut med dem i pyamasbyxor och en svinigt röd t-shirt. Syns från vägen ftw! Det var mulet och fronter åt alla håll man kollade.

Ringde mormor vid fyra tiden kanske för att fråga vart dockorna som hon hade innan i en låda har tagit vägen (för jag skulle vilja ha dem) men de visade sig förmodligen befinna sig på Gotland. Hon erbjöd istället hela sin samlig med äggkoppar... Kanske inte riktigt vad jag var ute efter men ja. Vi bestämde oss för att träffas i morgon, idag, hon ska ringa vid 11 tiden. Då är nog jag inte direkt vaken om jag inte sover nu... Sen vid halv sex ringde jag morsan som var på väg hem så jag skyndade mig ut till trädgården för att dra upp en rödbeta eller två. Överraskningssallad ftw!. (Riven färsk rödbeta med äpple ihop rört till en sallad är smaskens).

Sen kollade vi på tv och film och mitt i filmen kom jag på att jag ville göra trolldeg, min första sats misslyckades helt så morsan fick göra en till mig och den blev förstås bättre. Jag är värdelös i köket. Faktiskt värdelös på ganska många saker.... Hörde katten mjaoa ute så hon fick komma in, hon stannade här uppe kanske 10 mintuer och begav sig ner på en liten upptäcksrunda. Hon brukar göra sådana och komma tillbaka som om ingenting hade hänt. Men nu så vaknade hundarna och jagade upp henne hit. Nu ligger hon och sover på golvet och hundarna är tillbaka skickade i säng på bottenvåningen.

Kommentera

Publiceras ej