Bla bla bla

0kommentarer

Igår åt vi kräftor till middag. Det är typ gott. Fast dessa var aningen för små. Mest för att jag är sjukt noggrann när jag äter kräftor. De ska inte behöva dö helt i onödan. Det enda jag inte äter på dem är inälvorna och köttstrimmlan i de tunna benen på undersidan och skalet då och allt annat på ovansidan. Då blir det kvar armarna, klorna och svansen. På små kräftor tar det kanske 5 minuter att få ut allting som jag faktiskt äter lägg på att detta görs framför tvn med en film så tar en kräftätning inte längre 30 minuter utan snarare 2 timmar. Men det var det värt. Dock har jag skurit mig på det vassa skalet på minst ett finger, förmodligen två.

Räknade bilderna i min stockmapp i datorn idag. Där gömmer sig nästan 500 bilder som allt som allt går på nästan 2GB och detta ska jag ladda upp en och en för hand. Det kommer ta sjukt lång tid att göra. Och jag har ca 41 bilder att ladda upp nu innan fler använder bilderna (för var användbild ska jag ladda upp tio nya bilder är det tänkt). Det kommer ta pisslång tid. Kanske borde packa in dem i bildpaket det går lite snabbare då...

Håller på med en stor uppdatering av en av mina hemsidor. Sidorna fick byta lite namn igår så att det ska bli lättare att uppdatera i framtiden. Är inte klar ännu men det kommer väl det med. Gjorde just världens sötaste layout med prickar. Hoppas att den inte är allt för epelepsi framkallande... Har fortfarande inte bestämt mig för vilken layout jag vill ha. Och jag bävar redan för halloween layouter som jag nästan känner mig tvingad att göra.

Jag är lite i göra-saker-tagen. Jag vill virka ett gossedjur (men failar hela tiden), jag vill sy en docka (men har inte material till det). Nu senast kom jag på två idéer till saker att göra. 1. Köpa en väska eller ett par skor billigt /begagnat och sen måla på dem. 2. Tillverka en hatt. Jag gillar hattar av någon anledning, alltså sådana som man tänker sig att en överklass snobbtant skulle ha eller någon från typ vad vet jag, paris? Somliga gillar skor, jag gillar hattar. Dock inte att ha på mig själv. Och nu ska jag gå och leta fram lite hattgrejer på deviantart tror jag...

Kommentera

Publiceras ej