gngngngngng

0kommentarer

Julstress, julstress, julstress. Decembermånad har varit stressigare än någonsin. Ändå har jag hunnit med att festa, två gånger, två dagar i rad. Med min nuvarande och föregående skola. Det var kul. Idag var jag i Lund på jullunch med min ickesläkt som utökats under 2008 med lilla Elliot och inom ett år kommer nästa lilla överklassunge. Jag ligger efter i planeringen, jag vet inte vad jag ska göra för jag orkar inte mer nu. Jag vet inte vad jag ska göra för jag har inga idéer.

Julfest nr 1:
Skedde som sagt på en av skolorna, den jag går på nu. Nästan alla elever var där, några anhöriga, några ur skolledningen samt lärarna ink. båda rektorerna. Den äldre rektorn går i pension nu och den yngre rektorn ska ersätta den förra. Boel och Wanda slutar skolan, Wanda är förra rektorns hund. Jennifer och Maya(?) börjar skolan, Maya(?) är nya rektorns 6mån(?) bebis. Det var knytis, jag och mamma hade med oss en rödkålssallad med apelsinklyftor på, smaskens.

Som underhållning var det preformance, en snubbe i blåttnattlinne med en massa krimskrams fastsytt, mörkgrönmålad i ansiktet och en läderpåse på huvudet hoppade omkring i lokalen och stönade, spelade flöjt, trummor och rumsterade om. Sen började en fd. elev, det var några sådana på festen också, spela banjo ihop med den andra tokstollen. Sist men inte minst gick en av lärarna in spontant och började spela dragspel. Detta pågick under nästan en timme. Oerhört segt i längden.

Julfest nr 2:
Min föredetta skola <3 Jag gillar den massor. Ringde Adéle den dag det var julfest, fast än det är föranmälning. Kunde i alla fall komma vilket jag gjorde. Det serverades bara gröt (och jag som var vrålis), godis och frukt. Tog lite godis, men det slutade med att jag frossade godis. Har inte ätit godis typ alls på ett halvår. Träffade på massa fd klasskompisar som jag gick med förra året. Sen skulle Adéle upp och spela fiol med sin klass som har musik. De spelar skitbra. Sen spelade de dock trummor alá afrikanskmusik medan en drös med tjejer ur ursprungsbefolkningsklassen hoppade runt och dansade afrikansk dans. Inte så läckert... Slutade i alla fall med att 99% av publiken hoppade omkring till musiken. Det var bara jag och kanske 3 andra som satt kvar vid borden.

Sen när allt var slut i matsalen gick vi upp till Adéles rum och sen ner till köket där det festades. Det spelades asdålig musik, i mina öron i alla fall. Och även här hoppades det omkring lite då och då. Adéle hade vin vilket vi drack, och det blev vi inte fulla på. Sen hittade hon sin gamla snusdosa och den prövade vi också på. Utan större framgång. Massa konstiga människor var där. Hittade en gammal, gammal [fd] klasskompis, som under den tiden vi gick i samma klass nog aldrig pratade med varandra men han hälsade och frågade en massa och tyckte att jag skulle adda honom på facebook (så nu har jag även gjort detta). Runt 1-tiden dansade folk runt julgranen och sjöng på julsånger med temporärt ändrade texter (dvs de sjöng fel och helt galet).

Runt två tiden gick jag och Adéle upp igen till hennes rum och jag hittade min mobil med massa samtal och sms från mamma. Så jag ringde henne och sa att jag skulle stanna kvar. Sov över i Adéles rum, det blev en kall natt. På morgonkvisten vaknade jag till och kom på i smått panik att jag inte hade några nyklar hem. Så jag försökte så ljudlöst som möjligt fiska upp min mobil. Adéle vaknade. Skickade iaf ett sms hem, en stund senare ringde mamma och sa att hon kunde hämta mig. Klockan var inte ens 6 på morgonen. Men sagt och gjort hon kom 20 min senare och hämtade mig.

Övriga dagar
Jag försöker hinna med att uppdatera min hemsida en gång per dag, en bisida till min hemsida också en gång om dagen. I början av månaden hade jag jätte mycket material till bisidan men nu känns allt uttömt. Jag kommer inte på något mer att göra. Superstressande. Jag har tappat fotfästet känns det som. Tänk om jag kunde få pengar för allt mitt slit. Tänk om någon skulle vilja ha hemsidan för pengar, köpa den. Fast jag vill flytta den, skriva om allt på den, snygga till den och göra allt så mycket bättre. Göra det till en snygg, modern, stilrenare, proffsigare hemsida. Men jag kan inte, inte själv i alla fall. Jag kan bara göra söta hemsidor med oproffsiga tekniker och program. Im worthless at this kind of stuff. Jag skriver nog här för att unvika göra vad jag borde göra.

Kommentera

Publiceras ej