Mänsklig genetik sätter käpparna i hjulet

0kommentarer

Um, ja faktiskt. Inte för att jag direkt vill att mitt hjul ska rulla på smooth dock men i alla fall. Det hela handlar om ut i fall att man någon gång skulle skaffa barn. Jag är ju fd. uppfödningsfreak av djur. Genetik är a och o (och dessutom roligt). Problemet med människor är att man inte vet vad som är dominant respektive recenssivt. Vilket betyder, att om jag får bestämma kommer jag nog aldrig någonsin bli på smällen. Fast och andra sidan kan det ju hända 'olyckor'. Höm. Fick i alla fall ett paket kondomer av den jag pratar med på ungdomsmottagningen. (Någon som vill bruka dem?).

Min genetik är en morgontrött genetik, nu vet jag väl inte om det ingår i koden, men morgontrött är jag. Igår kom jag as mycket försent till skolan och jag kommer att komma lika försent idag med. Jag helt enkelt suger på att komma i tid. Jag kommer till skolan runt 13.00 när vi börjar 09.00. Jag vet, jag är bäst. Min klocka ringer vid sju, jag går upp stänger av den. Lyssnar/kollar på hur vädret är, går tillbaka till sängen (för att väckarklockan står en bit bort från den) och somnar om. Efter åtta vaknar jag och då har min första buss redan gått. Jag somnar om i väntan på nästa, då vaknar jag vid 10 någonting och då skulle jag kanske kunna hinna med nästa buss om det inte hade varit för att jag är hemma i sängen icke påklädd och utan att ha ätit frukost. Jag prioriterar nog det mer (fast blir inte det typ dubbelmoral?). Så nu sitter jag och väntar på bussen som går vid 12.20 om jag inte ska göra som så att jag ringer till mormor och ber henne komma.

HC verkar inte vara så tokig ändå. Vi ska göra böcker och jag tänkte använda meningar från bloggen till texten i bloggen, fast bara en mening här och där. Ser lite skumt ut men kan nog bli kul.

Kommentera

Publiceras ej