På krigsstigen

0kommentarer

Jepp, jepp, jepp.
På krigsstigen är jag nog numera. Eller bara några dagar framöver (får vi hoppas på). För några dagar sedan hoppade jag in i en vild diskussion med någon som har en bra framtid som djurplågare. Idioti. Att ens försöka stoppa människan. Hon lyssnar förresten inte på argumenten som dukas upp framför henne. Men ja, det finns sådana människor också. Den andra krigsstigen jag klivit upp på var i chatten. Kommenterade att några där misshandlade språket. Fast då var det faktiskt de som började tjaffsa. Jag får väl säga att de misshandlar språket om jag vill, liksom. Jag tycker synd om synskadade, om de skulle vandra in i den chatten av samma anledning som förra gången.

Sen började en av surfittorna i chatten att trakassera mig, i och för sig kanske jag förtjänade det eftersom jag provocerade dem (provocera mera!), den ena tyckte att jag skulle gå och knulla mig själv och sen dö. Jag känner inte så mycket för att göra det just nu, så tyvärr. Sen började hon skrika (dvs skriva med bara stora bokstäver) och det är ju i de flesta chattar och forum förbjudet. Vilket hon fick veta. Jag har iofs kraften att spärra henne för det men jag vet inte om jag orkar med det nu. Men ser jag henne i chatten igen och uppför sig på liknande sätt kan hon räkna med att få en 7 dagar spärrning. Hot som hot.

(Jag och) mormor körde ihjäl en katt i tisdags. Hemskt som bara den. Den sprang diagonalt rätt in i hjulet och blev liggande på körbanan. Vifftade på svansen i flera minuter. Jag sa åt mormor att köra över den igen om den inte var riktigt död, för den var garanterat allt för skadad för att överleva någon längre tid. Hon vägrade, körde upp till en gård och bad en hantverkare slå ihjäl katten. Fast när han kom fram till den var den redan död tror jag. Hemsk upplevelse. Hemskt också när man tänker på sina egna katter. Hemskt att se bilar bara köra rätt över, alltså inte på utan över ett döende djur sådär. Hoppas det inte var någons katt så att den inte blir saknad av någon liten unge. Hoppas att det var en katt född i det vilda och utan kontakt med människor. Jag hoppas på det. RIP Katten.

Kommentera

Publiceras ej