"Dunka huvudet blodigt"

1kommentarer

Blått och rött. En fin penna med två färger i vardera ända. Undrar hur den ser ut i mitten? När blir rött blått och blått rött? Den är rolig att rita med. Jag skriver text och ritar tandkrämskringlor som jag färgar i en färg och sen gör konturer med en vanlig blyertspenna. Ser sådär lagom sött ut.

Idag har jag inte sovit alls. Däremot har jag spelat. The sims for the win. Typ från 2-3 i natt till nu, kanske 10.30. Min rumpa värker, it says no. Fast de senare 3-4 timmarna har jag suttit och läst och haft spelet på samtidigt. Lessnade för länge sedan.

Jag läser för närvarande "Grabben I Graven Bredvid". Det känns som om jag känner igen den, från film. Men jag kan inte dra mig till minnes att jag har sett den på film sådär? (Frågan är om den ens finns på film?). Det gör den va?

Det känns vemodigt att spela the sims. Under mina stora sims perioder känner jag mina sims familjer bättre än min egna. Jag vet vilka föräldrar en sim har, och vilka som är släkt med den. Synd att jag inte kan säga samma sak här, i verkliga livet. Det lilla roliga med the sims är också vad jag har döpt simmarna till. Herbam och Mare var två stycken jag hade. Herbam har jag nog mördat nu. Familjerna Foster, Boström och Lewis dominerar antalet avkommor i min simby. Ska försöka fläta dem samman.

Fram på mogonkvisten var jag hungrig. Klockan var strax över nio och jag satt och läste samt tittade till spelet då och då. Sneglade på mobilen. Tog upp den och knappade in hemnummret och ringde. Det funkar jämt! Mamma vaknade, jag krävde frukost som det bortskämda ensambarn jag är. Fick en kopp (ört?)te och två mackor med finrivna morötter på. Sånt är gott på mackan, bra för magen. Vad mer kan man begära?

Jag är typ deprimerad. Om det beror på pms lr ej har jag ingen aning om. Det känns som om det är för tidigt för pms men jag vet inte. Kanske lite men det kommer väl snart det också. Mitt huvud drar fram en massa otäcka minnen och inte bara det den drar fram sådana minnen som får mig att rodna och sådana minnen som får mig att vilja slå huvudet i väggen tills jag blöder från pannan. Kan inte hindra det från att ske, tankarna alltså. Skulle nog hindat mig själv från att slå huvudetblodigt i stenväggarna här hemma. Åh fan, det låter som om jag bor på Glimmingehus, gud bevare mig väl. Det lär ju vara svinkallt där nu såhär års! Fast det ligger några stenkast bort så helt omöjligt att göra den misstolkningen kanske det inte hade varit.

Jag är trött också, och har på de senaste timmarna blivit sugen på oljeindränkta feta och kryddiga potatisskivor. Och att skriva om dem gör mig bara mer sugen. Jag vill dö. Det säger jag om vart annat, ibland säger jag till mig själv "Jag ska ta livet av mig". Inte för att jag menar det sådär direkt. Finräfflade chips är godast. Idag känns allt hopplöst. Jag vill verkligen dunka huvudet i väggen. Fast det beror nog mest på att jag har läst en halv bok på ett dygn. Då kan man lätt bli lite konstig i skallen. Fast minnena som finns i mitt huvud gör ju saken inte så mycket bättre. Jag skulle vilja ha Tv4 guld. Hur skaffar man sig det? Hoppas att de visar Baywatch på den kanalen, det var länge sen jag såg det. Och jag kommer fortfande ihåg typ alla avsnitt som jag har sett. I alla fall fragment av innehållet i dem.

Typ något julavsnitt då en tomte åkte fallskärm efter en motorbåt och störtade ner i havet. Eller när Hobie(?) hånglade med en hiv smittad jämnårig tjej och alla blev så rädda att han också hade fått hiv. När Hobie fick en sportbil som blev stulen innan han hade hunnit få nycklarna i handen. Tjejen som var ficktjuv och typ föräldralös. Samma tjej som fick flytta till sin mormor och morfar men som hon inte accepterade. Eller spöket på semesterorten, vattenrushbanan som någon mixtrade med så att den gav vika. Båten med ungdomarna som var ute till havs och sedan typ sjönk och i samband med det blev någon av livräddarna helkroppsförlamad. Och så vidare. Jag minns dem även om det var åtminstone 5år sedan jag såg ett avsnitt av Baywatch.

Är samma sak med de flesta program jag ser på. Kommer ihåg hela programmen, handlingen i dem eller åtminstone några små fragment. CSI, Lost, Tredjeskiftet, House, City Akuten och så vidare. Även de här djurräddningsprogrammen som går på Animal Planet. I vissa fall kommer jag även ihåg namnen på de som är med i programmen. Det är läskigt så mycket onödig information som jag lagrar.

Jag vet om att inte alla lagrar onödig information. För hade de gjort det skulle jag inte få samma fråga från samma person två dagar i rad. Med samma svar till personen och han eller hon skulle inte märka någon skillnad utan förmodligen acceptera svaret på frågan som om det var första gången den hörde båda delarna av det. Vissa är värre än andra. Några glömmer livsviktiga, för mig, saker efter ett halvår. Men jag minns. Allt för väl.

Oh jag blir grinig. Grinig på allt sådant här. Random person frågar "Hur är det?" eller "Hur mår du?" jag svarar automatiskt, oftast, "bara bra". Har jag en dålig dag brukar jag, i alla fall i vissa fall (hum hum massa fall ord här) men i alla fall så brukar jag skriva antingen "sådär" eller bara "skit". Då väcker folk ofta sina "moderskänslor" om man kan kalla de för det, de flesta är ju trots allt karlslokar. Och 97% av dem är sådana som bara vill använda mig, och egentligen alla andra tjejer också som madrass. Jätte mysigt, verkligen.

Jag har ingen aning om vad jag ska göra idag. Jag har redan vart uppe länge nog. Typ 9 timmar, och sov bara omkring 4 timmar i går. Lyckades jag räkna ut. Jag, jag, jag förresten. Varför skriver jag, jag hela tiden? Hedan efter ska jag börja lägga in i tredjepersons meningar. Det är alltid kul när man förvränger en text så till den grad att man inte kan läsa och förstå vad som menas med den.

Mentaldisease säger att hon är uttråkad och gnällig och att ingen förmodligen kommer att läsa det här inlägget - någonsin. Det här är helt enkelt inte en blogg i den benämningen som andra bloggar. Visst mentaldisease bloggar om sitt (miserabla) liv. Och lägger in en hel del vad som andra brukar kalla "humor" om någon upptäcker det är en annan femma. Hon är just nu tesugen och har lite ont i nacken.

Min urinblåsa är fylld till bredden. Men jag pallar inte gå ner igenom hela huset ner på bottenvåningen in i vårat kalla badrum och sätta mig på den där kalla, kalla toalettstolen och sen när jag är klar torka bort.. Ja vad fan är det man torkar bort? Err, i alla fall med fuktigt toalettpapper som någon råkat rikta duschen mot. Enda positiva med att gå ner i badrummet är att man får tvätta händerna i den goddoftande tvålen. Jag älskar tvål. Dock ogillar jag flytande tvål, som klibbar fast i huden likt äggvita.

Den här bloggen är typ totalt onödig, eller så nära som onödig man kan komma utan att trilla över kanten. Fast det är väl de flesta bloggar när man tänker närmare på saken. Nu kommer jag inte på mer att skriva. Så bai bai

1 kommentarer

Cazi

18 Feb 2008 22:46

err... du var ganska tankspridd när du skrev detta inlägg va? ._o

Kommentera

Publiceras ej