Musik?

0kommentarer

Jag är typ less på den musik jag har på datorn nu. Vet inte alls vad jag ska lyssna på för ngt. Har typ en trance period nu igen. Det suger en aning. Lyssnade på Skazi igår i flera timmar. Somliga låtar är bra, andra inte.. Well dah. Men ja.. Och idag har mitt rastlösa sökande efter annan musik börjat. Lamat har en bra låt - Workalien 24/7 som är sjukt bra i början. Men kanske inte senare in i låten... De är rätt tråkiga i övrigt, typ sådan musik man lyssnar på när man behöver varva ner. Sen har jag försökt lyssna lite på Bamboo Forest men jag gav upp det snabbare än snabbast. Övervägde att lyssna på Astral Projection men jag har bara en låt på datorn och den är lätt att tjata ut. Just nu är det iaf Chi A D som spelas... Fast de påminner om Lamat lite så det är egentligen för lugnt det med.
Dark Soho är kärlek men jag har nog spelat sönder de låtarna som jag har typ. Det jobbiga med trance musik är att alla låtar är så jävla långa. De är typ MINST 5min långa men oftast 7-11min. Så säger man "jag ska bara höra färdigt den här låten..." så tar det ju en evighet innan man är klar.

Dessutom vill jag ha lite mer bas i låtarna tror jag. Så det mest idealiska just nu skulle ju vara att lyssna på hardcore/hardstyle trance. Fast jag vet inte om jag pallar med alla "im a bitch mother fucker" och allt vad de sjunger. Ganska intressanta texter som man inte kan annat än att skratta åt.


Fast Eurotrance är mer skrattretande än så. Typ Cascada och allt det där. Dissar Cascada nowadays, var besatt för typ två år sedan innan låtarna kom ut så stort... Har hört en rysk version av Every Time We Touch den skulle vara kul att ha på datorn. Undrar om den går att få tag i?

Kommentera

Publiceras ej