One night in... lund?

0kommentarer

Stannade uppe till tre, halvfyra i natt och skulle till skolan idag. Det sket sig hur som helst. Krut sprang i sitt stora gnissliga hjul när jag försökte sova och det bara gick inte. Sov till 11 på förmiddagen, visst morsan försökte väcka mig men orka gå upp? Mejlade min lärare och skyllde på hysterisk huvudvärk som inte gick över. Då får jag inte ogiltig frånvaro i alla fall.

Fick ryck och bygde om min hemsida, bytte layout och la in nya sidor till höger och vänster. Jag skäms för sidan, jag skäms ännu mer för sidans innehåll. Men jag sysselsatte mig i alla fall hela dagen. Till middag blev det pankakor fyllda med räkor blandat med wookgrönsaker. Sen var det House på tv, det är alltid uppfriskande. Min pms har avtagit/börjar avta. I och för sig har jag inte lagt så stor märke till den. Har hållit mig sysselsatt med diverse olika forum hela veckan igenom.

Igår kväll fick jag dock ryck när jag råkade stänga ner photoshop utan att ha sparat en enda av de dryga 30 bilder som jag hade uppe för redigering. Då blev jag inte glad på mig själv. Men i och för sig är det bara tråkiga bilder kvar att redigera nu. Jag får ryck på dem. Har bilder i kameran som ska ut också. Och sen måste jag bygga om en till av mina hemsidor. Och komma på ett smart sätt att visa bilder på hemsidorna utan att använda popup och flash och konstiga inställningar som hoppar fram när man trycker på en bild. Något som inte segar ner besökarnas datorer om ut ifall att de skulle ha gamla tröga datorer. Samt något som inte tar så stor plats ytmässigt.

Min nacke gör ont, halsen gör ont men inte invärtes så mycket utan mer som om huvudet är på väg att trilla av typ. När man vrider lite på nacken så knäcker det så att man nästan blir rädd. Lite som med käken som går att knäcka väldigt högt med i sidled. Den sitter nog inte riktigt fast som den ska. Undrar om det är samma sak med huvudet....? Mitt mus-lillfinger gör också ont. Det som hamnar utanför musen eller håller "om" den så att säga. Mus-finger? Låter rätt stört, men ja.

Jag var i Lund en sväng i söndags på släktmiddag med en släkt som inte är min utan min mammas särbo. Skitkul, verkligen. Jag skulle aldrig klara av att bo så som de gör, högt upp i en lägenhet som i sin tur är alldeles vit och ljus och stilren. Sen skulle vi till ett mcdonalds för att köpa ett happy meal till hunden som fyllde 10. Åkte till det enda vi egentligen hittade till och det som var närmast. Dvs det som jag var på i början av månaden efter en fest. Och jag insåg att jag inte alls skulle hitta där om jag återvände till det stället igen... Aja hunden fick i alla fall en cheeseburger med minimorötter och äppelbitar. Leksaken och drickan snodde vi, delvis för att hårdplast med batterier inte är att föredra för något djur och han gillar inte kolsyrat vatten.

Åh fick just ett sug att lukta på mitt ena schampo. Det som luktar lite konstigt typ sjögräs och aprikos eller något.

Kommentera

Publiceras ej