Polenresa

1kommentarer

I höstas beslutade mina lärare för att vi skulle åka på skolresa till Polen. Det är väl egentligen något som hela klassen ska komma fram till själva. Men denna gången bestämde lärarna detta (vilket stör mig något oerhört). Anledningen till att vi ska till Polen över hela taget beror på att en av lärarna (tack gode gud!) ska gå i pension efter denna terminen. Och denne lärare har alltid velat åka med en klass till Polen. Och just i det ögonblicket önskade jag att hon hade gjort det med någon klass långt innan... Vi andra föddes? Känns helt fucked up att åka någonstans bara för att en endaste person som ska sluta vill det.

Resan kostar ca 3000kr men sen ska man ha fickpengar också = dyrt för oss fattiga studenter. Dessutom ska vi vara borta ungefär 6 dagar. Väldigt motigt detta. Hade jag velat åka till Polen hade jag gjort det för länge sedan, får jag ett ryck att åka till Polen gör jag det med men detta känns allt för ... Påtvingat. Jag gillar inte när saker känns påtvingade då blir jag motvilligare än någonsin och gör raka motsatsen från vad som försöker tvingas på en. Så jag har bestämt mig för att skippa klassresan helt.

En liten hake har de tydligen satt på oss också som "hot", de som inte följer med får lägre omdöme dvs betyg. Sinnessjukt faktiskt. Jag har redan lågt omdöme så what difference does it make? Vi ska tydligen betala senast idag också även om det är typ 1.5 månader kvar innan själva resan är. (Och ringa skolverket fungerar inte eftersom denna skolform står utanför deras makt).

Hemma blire iaf och jag tror inte att jag kommer att ändra mig, har bättre saker för mig än att springa runt där ffs.

1 kommentarer

Caz

13 Feb 2008 05:17

DU SKOJJAR?! får ni sämre omdömen om ni inte följer med?! så kan dom fan inte göra! de är ju fan svindyrt som du säger.. speciellt för en student... alltså, kan man inte typ anmäla dem för de lr ngt?! ni ska fan inte behöva betala så jävla mkt för att få era jävla omdömen.. jävla störda jävlar! DÖ!

Kommentera

Publiceras ej