Sportlov

0kommentarer

Kul, kul, kuk. Det suger med sportlov. Eller egentligen gör det väl inte det. Men jag är uttråkad. Jag har vart så uttråkad att jag plockar ut microkorn som Krut ratar i sin fröblandning. Jag har blivit så uttråkad att jag skrivit ut ett korsstygnsmönster från nätet och börjat brodera det. Så uttråkad att jag redigerar bilder, städar och sorterar bilder. Spelar the sims och ritar kossor.

Vandrar runt i huset toppless och bottomless.. Err ... Med täcke i alla fall. Och allt för stora  raggsockor. Ibland ett  par "vantar". Jag slukar i mig te utblandat med mjölk. Och beställer  rösti till lunch även om jag egentligen inte är så hungrig. Tittar ut  genom fönstret ibland. Grannens hästar står där i  det som kallas vinter i skåne. Dvs vår. Dvs brunaktiga toner  ibland lite gult men genomgånende brunt. Finns förresten gräs på sina håll. Som i våran trädgård. Fast det är alltid grönt gräs här, även på vintern. Vintern när det faktiskt kommer snö en enda gång. Även om snön som kommer ligger kvar 1 månad och är jätte tung och allt vad snö kan vara så är gräset alltid grönt.

Jag minns ett år, vintern som jag spenderade i Tidaholm. Vårat radhus fick en läcka i vattenledningen framför huset. Det var minusgrader över hela Tidaholm och Sverige förmodligen. Men på den lilla rutan gräsmatta som vi hade där var det gräsmatta (som växte) och tulpanerna var på god väg att slå ut. Det läckte ut skållhett vatten ur en ledning 2 meter under jord och det värmde upp marken och fick den att spira. Fast sen kom de dit och lagade den. Men det var intressant i alla fall.

Krut var social idag. Eller i alla fall vaken när jag var det. Vaknade runt 7 i morse. Hörde honom tassa runt i buren. Tog upp honom så att han fick springa av sig lite i min säng. Det låter helt misstolkningsbart om .. Fast nej, jag ska bespara er från de detaljerna. Höm... Iaf har inte sett skymten av honom på några dagar förrrän idag. Nu vet jag i alla fall att han inte har dött. Han smälter in till 100% i buren med bottenmaterialet. Nästa gång jag skaffar hamster blir det en vit eller något tror jag.

Funderar på om man skulle ta och följa med mamma till Lund, hon skulle lämmna tillbaka någon bok på något bibliotek. Och ville springa runt i lund ett tag. Kan väl inte skada så mycket egentligen. Men jag vet inte.

Kommentera

Publiceras ej