Drömde om framtiden

1kommentarer

Jag drömde i natt om framtiden, kanske 200år frammåt i tiden.

Det var mörkt ute, jag såg bara några meter runt mig, det var en grässlätt med tort gulnat gräs och jag var ensam. Sen började jag höra ett litet djur som sprang runt på slätten. Några gånger såg jag den nära. Det såg ut som en Mara (Dolichotis patagonum) fast mörkare och kanske aningen större och kanske lite annorlundare ben. Den sprang omkring kors och tvärs utan någon självklar riktning och till synes helt utan anledning. Men sen såg jag vad den sprang för. Ett större kattliknande rovdjur size jaguar eller så, fläckig som en sådan också. Sen förflyttades jag till utsidan av en stor, gigantisk "glob". Det var salt berggrund eller något där jag gick. Det var ingången till bubblan... När jag kom in i den var det som en stor stad där inne.

När jag var inne stängdes bubblan och bubblan vattentäcktes totalt. Alltså bubblan var i havet eller så och vad jag förstod det så pumpade bubblan/staden bort vattnet på något sätt. Jag gick in i ett hus som vid närmare eftertanke var en genomgångstunnel. När jag var där hamnade jag mitt i en krigssituation. Fienden kastade bomber och bubbelklot på oss och vi kunde inte annat än att undvika att träffas. Bubbelkloten typ svalde personen de träffade så att personen åkte in i klotet. Jag kom inte därifrån och jag befann mig där än när drömmen slutade.

1 kommentarer

cazi

26 Jan 2008 01:22

kollar du på konstiga filmer innan du somnar? O.o
du skulle typ kunna tjäna pengar på att skriva manus efter dina drömmar x'D

Kommentera

Publiceras ej