I wanna puke on this shit

0kommentarer

En social grej som jag verkligen avskyr är fjäsk och "tacksamhet", iofs är kallprat också jätte tradigt och ger rysningar långt ner för ryggraden, inne i kroppen och ... Nej, det är för läskigt att beskriva det hela.
Obehagliga exempel är:

"Jag ska tänka på dig, jag vet att du har det svårt bla bla bla"
- Vad svarar man på det? Jo, typ... "Tack för omtanken" eller "Tack för att du bryr dig".
Det låter bara så jävla falskt! Du kommer antagligen inte tänka en endaste tanke på mig och jag har det inte så för jävligt som du kanske tolkar min text på.

"Du är sååå söt och vacker och helt perfekt. Jag är vän av tvål och vatten, tjänar fett och tillfredställer alltid tjejen först i sängen."
- "Aha... Tack?" Eller vad sjutton svarar man på sådant fjäsk? Och hur fan är man kompis med en tvål?! Vad ska jag med pengar till? Tillfredställandet är väl helt okej OM, jag säger bara OM det inte är en sådan som verkligen gör allting för att det ska gå. Man kanske bara inte är sugen på att ha sex med just honom... (När slick och sug blir bit och slit).

"Hur mår du? Vad gör du? Var ditt nyårsfirande bra?"
- Den, exakt den frasen har jag fått från ett femtiotal personer sen nyår. Jag överdriver inte.. Så oerhört uttråkande att det inte är sant. "Sådär, ingenting, det sög" är det enda jag svarar med. Korthugget som fan. Finns det ingen som har lite mer sociala skills så att de kan skriva något intressant för en gångs skull?

Fast nu när jag tänker på det så är inte detta det allra värsta som man kan drabbas av. Utan det måste ju vara alla grammatiska överträdelser som är totalt hemska. Sådana som ger en mardrömmar i flera veckor framöver om man är ovan vid stavningarna. Jag förstår verkligen inte varför, ens i sms, man ska förkorta:
det/dem/de med "d"
är med "e"

Kommer inte på något mer men det finns fler korkade förkortningar som absolut inte behövs. Är vi på väg att bli amerikaniserade helt? Fan vad hemskt om vi fick kyrkor med präster som den i "Chuch of Stop Shopping" fast just den är väl ganska mycket fake. Att driva ut djävulen ur en kassaparat på starbucks är kanske inte vad alla fundamentaliska amerikanska präster håller på med, men förmodligen nära nog.

Men hur kom vi in på det? Äh, tillbaka till felstavningarnas paradis. Så sent som i går läste jag någon som skrivit "vägg" istället för "väg" och skillnaden där är ju ganska brutal i betydelsen. Och visst, visst det finns de som är bokstavsblinda, förlorar bokstäver mitt i ord och har sig. Men varenda jävla kotte kan fan inte ha det där.


 

Får fortsätta med den här saken senare.. För det var ett tag sen jag skrev den och blogg.se har krånglat en del. Och nu har det kommit upp annat som jag bara måste skriva om annars får jag tok flipp och blir farlig.

Kommentera

Publiceras ej