Intressant dag

0kommentarer

Vaknade runt fyra tiden i morse. Gick upp och lekte lite med Krut och senare datorn en stund innan jag gick och duschade. Mitt ena schampoo luktar jätte skumt. Går inte att sätta fingret på vad exakt det luktar heller. Står förvisso på flaskan vad det är för lukt på det men ja. Det är typ sjögräs och aprikos eller något annat skumt. Sen var det upp till datorn igen, datorn som för övrigt var trött och seg efter att ha stått på lite mer än en vecka i sträck. Dessutom virusscannade den sig. Och bilddagboken gick inte att öppna. Så jag kollade på en My Little Pony film. Jättesöt. En aning överdriven med vissa uttryck så som ex. "Men gud vad rart raring". Sen när det var färdigkollat så stod filmen på i bakgrunden en och en halv gång till. Medan jag surfade och höll på med annat.

Testade hur nyttig min frukost var på denna sidan. Och den var skapligt nyttig enligt dem. Men sugigt att mitt hembakta bröd inte fanns med på listan över bröd. Hum hum. Åkte till skolan nästan kvart över tio, det tar ca 20 min till skolan och jag börjar 10.30 på måndagar. Skit smidigt. Men ja kom fem minuter försent, till en dötrist mattelektion. Har inte räknat matte sen två veckor innan jullovet typ. Och hela förra terminen var jag extremt inaktiv på mattefronten. Förstår inte vad det är för jävla fel på att räkna med plus och minus? Måste man krångla till det så jävla mycket? Tog mig 25 min rast allt som allt på lektionen. Min gissning är att läraren inte bryr sig nämnvärt om det. Han är liksom musiklärare på skolan, han kan nog inte mer matte än vad det vi läser just nu.

Sen var det lunch eller "middag" som det heter här, potatisgratäng med någon form av schnitzel till. När man skar i schnitzeln forsade det ut något vi kom fram till var en slags svampröra. Men ja.. Det var skapligt gott i alla fall, och guess what? Det innehöll inte annanas - otroligt! Senare stötte vi samman med en elev som bor granne med mina polare han berättade om sin sjuka natt. Sömntabletter med hallucinerande effekt är kanske inte att leka med. I alla fall om man inte tycker att det är trevligt att prata med tofflor, människor som inte finns och så vidare. Vid 1 tiden var det föreläsning om Che Guevara, någon författare som var "med" när han dog/mördades eller något. Skapligt intressant men i slutet var det plågsamt. När föredraget dragit ut 7-8 minuter på tiden var det slut alla höll på att resa sig upp för att gå. Men just då kom rektorn på en "sista fråga" och så var det bara att sätta sig och vänta på att föreläsaren skulle sluta prata.

Kommentera

Publiceras ej