Jag + Hamster?

0kommentarer

Det var ytterst länge sedan som jag hade hamstrar. Men nu verkar jag kanske komma att bli med hamster igen. Det är en medlem / uppfödare på hamster.ifokus.se som ska avveckla och behöver nya hem till sina hamstrar fort. Jag är en sådan som mer än gärna tar hand om omplaceringsdjur. Och det är också enda sättet för mig att vilja få tag i djur... Eller alltså.. Jag vill inte köpa djur i djuraffären. Det är det enda absoluta "NEJ JAG VILL INTE" som jag har vad gäller husdjur. Hundar skulle jag aldrig heller köpa i djuraffär, ens om det hade vart tillåtet i Sverige. Skk registrerad uppfödare gäller för dem. Katter har jag redan tagit hand om hemlösa små stackare (en). Men ska man inte ha en utställningskatt eller någon speciell egenskap hos den så kan man ju likagärna ta hand om en hemlös katt istället för en raskatt för 6000kr. Kanske är lite dubbelmoral nu när jag tänker på det, jag och blandrasdiskussioner på djur kan bli ganska o-kuliga...

Om hamstergrejen blir av så lär jag vara med hamster inom två veckor. Får hålla bloggen uppdaterad om den saken.

Kommentera

Publiceras ej