Jävla skit

0kommentarer

När man fotograferar mycket så blir det mycket bilder i datorn. När man fotograferat mycket blir man ofta trött på allt vad bilder heter efter ett litet tag. När man väl tröttnat kommer man sig inte för att sortera bilderna. Förrän när man har riktigt tråkigt eller tycker att datorn börjar gå riktigt långsamt.

I det läget är jag i nu. Men jag har rensat väldigt många bilder redan. 4GB tog jag bort för inte så långe sen. Och i mitt (Hunter) kameraminne mått mätt så är det inte så jävla mkt. Det är ungefär 275 bilder per 1GB. Och egentligen kanske det inte är så väldans mycket mer bilder än så som ska sorteras.. Sammanlagt är det 7,41GB i min Canon mapp som ska kollas igenom - favoriter ska tas fram och flyttas, halvfina bilder ska in i stockbilds mappen och sen läggas ut på deviantart. Resten slängs.

Det gäller bara att få tummen ur. Dock är det över 2000 bilder så det är ju inte jätte lockande om man säger så. Sen, senare ska de bästa av de första bästa väljas ut till min fotohemsida. Som ingen besöker eftersom jag inte har länkat sidan med någon annan sida... Err.. Mkt upprepningar nu.. Men ja.. Det är belagt med ett stort ORKA tecken hela grejen.

Tillägg:

Det värsta med det här är att jag har så sjukt många bilder som jag älskar men jag vet också att jag inte kan behålla dem alla. Har till exempel hundratals bilder på soluppgången. De är för det mesta bra, ibland till och med äckligt bra. Men man kan ju inte spara på allt!

Kommentera

Publiceras ej