Men GNU!

0kommentarer

Åh.. Jag är så trött just nu. I sinnet och i kroppen. Jag känner det som ett tungt täcke som sköljer över mig när jag låter tröttheten ta över för några sekunder.  Jag skulle kunna somna sittandes här och nu till och med. Tanken är frestande. Emellertid är det väldigt kallt här så jag måste nog avstå från den idéen. Kallt ja. Här i detta huset på landet har jag hela övervåningen för mig själv. Det rummet jag tillbringar mest tid sitter ihop med vardagsrummet..  "Värme stiger uppåt" brukar man ju säga, och ja det stämmer. Men det hjälper föga när väggen intill datorn är otät. En teori är att isoleringen har blivit för gammal skrumpnat ihop och trillat ner. Det blåser rätt in i huset, rätt in där jag sitter vid datorn. Det ÄR kallt and thats a fact. Lägg till att man får dålig blodcirkulation av att lana med sig själv nätterna igenom till man stupnar av trötthet. Det är riktigt djävulskt kallt.

Dock är det som mest kallt här i detta halvrum och inte alls samma temperatur i mellanrummet som dessutom har helteckningsmatta på golvet. Det tredje rummet är kallt det med. Där står förtillfället min säng *burr*. Har beordat att den ska flyttas till mellanrummet.

Har snart läst ut Harry Potter boken, vilket är sjukt trist. Författaren kommer nog inte skriva någon mer bok någonsin, hon lär ju ha blivit äckligt rik nu på grund av HP böckerna. Men det finns många andra bra författare som kommit i skymundan av hennes berömmelse, det är jag säker på.

Kommentera

Publiceras ej