Naturkunskap is the shit

1kommentarer

Naturkunskap har jag som ämne i skolan under de kommande veckorna. Har valt Genetik som specialinriktning. Vilket är svinigt kul. Har själv bestämt mig för att ha först en introduktion om vad Genetik innebär. Och sen rikta in genetikarbetet mot "Lethal genes". Svinigt kul och så likt mig. Dödsgener ftw! Men tills vidare har jag vart med på den riktiga gruppens naturkunskap vilket har varit om människokroppen. Idag var det om hjärnan. Twice as fun. Det var verkligen svinkul.

Jag:  "Killar har tre hjärnor, två som inte fungerar och en reptilhjärna."
Sen kläckte jag en till kommentar / tanke som fick oss i bakre raden i klassrummet att börja asgarva samt bli illamående medan läraren och de i första raden antagligen inte hörde eller ville höra. I alla fall var det om utifall att man öppnade upp en lucka i skallbenet och körde ner en stavmixer. Köra runt lite och sen tillsätta glass. Köra runt lite till och sen ner med ett sugrör. Offret ska vara vaken så länge det går, och ja den skulle dö ganska snabbt efter att stavmixern kom in i bilden... Men ändå!

Btw har jag fått en jätte lång och förmodligen tråkig 18xx-tals bok att läsa på svenskan. Har läst första sidan och i korta drag och hittills är det om en 15årig bondpojke som får börja i 5:e klassen i skolan. På engelskan försökte jag skriva en kort historia men läraren stod och pratade med en massa elever hela tiden så jag kunde inte koncentrera mig förrän det bara var några minuter kvar av lektionen. Då kom jag på världensbästa story. Och den ska jag fortsätta skriva på så fort jag hinner. Lyssnade på Epica - Chasing the Dragon medan jag kom på storyn så ja det är nog ganska lätt att komma på vad det hela handlar om.

1 kommentarer

sofie

22 Jan 2008 16:29

haha genetik. det är så lol att jag fick vg på en gammal genetik uppgift bara för jag skrev lite om bedlingtonterrierns dna hahahah

Kommentera

Publiceras ej