New Foundland < Björn

0kommentarer

I natt drömde jag att jag bodde intill en stor skog. Typ sådär i Kanada eller något det var en skog som besöktes då och då av besökare, inte som ett stort strövområde för människor utan sådär då och då. Jag och mamma bodde där i ett stort trähus modell lyx. Med björkträ i hela köket... Och vardags/sovrummet var en outsider som heter duga. Typ mörkgrå/svarta väggar och två stora rödlackerade metall våningssängar en platteve och en matta.
Dagen innan i drömmen hade det vart ett sådant tillfälle då någon människa går förbi, med en dvärghund som tydligen sprungit runt och skällt en massa. Den dagen i drömmen kom en stor brunbjörn utspringande ur skogen, hysteriskt arg. Vi sprang fort in i huset och tittade på björnen från köket eller så.
Nästa "scen" i drömmen så har björnen fått komma in i huset och ligger på golvet och vill gosa man får ta i björnens fötter och klappa lite på ryggen. Men björnen gillar inte hundar och hästar. Björnen somnar på mattan och jag och mamma vet inte vad vi ska ta oss till. För tänk om björnen vaknar upp och är "björnig" igen? Ringer till skansen samt spelar in björnen på video för att senare (i tanken) skicka in filmen till "Mitt i naturen - film".

Sen vaknade jag...

Kommentera

Publiceras ej