Ny mus

2kommentarer

Den kom hit igår, åh den är så trång och skön... E l l e r  i n t e. Men den går jävligt snabbt över skärmen, läskigt snabbt för den som har vant sig med att antingen använda en ritbordspenna eller en trög ritbordsmus. Men information om datamöss är inte så jävla intressant.

Jag lyckades äntligen sova mina (nästan) 10 timmar idag, från cirkus 6.30 till cirkus 16.18. Sånt är skönt. Fast jag har mest legat och blundat och försökt sova eller somna om större delen av tiden. Vilket iofs suger rättså rejält. Men hur långtid som jag har gjort det kan jag inte uppskatta i minuter.

Jag bloggspammar änn. Dock har jag bara fått tre kommentarer, men det är inte kommentarerna som driver mig utan bara något ställe att ventilera allting man har i skallen. Okej inte riktigt allting men det mesta. Är uppe i över 20 inlägg nu och bloggen startades i tisdagsnatt ... Det ironiska med det är att alla inlägg utom två är långa textmässigt. Fast det blir nog inte lika många inlägg när skolan börjar.

Jag har bestämt mig för att jag ska göra om layouten på min fotohemsida och göra sidan lite som med bedz fotosida. Dock ska jag göra den inom de skärmmått som de flesta kan visa (800-600pxl) så att folk slipper sitta och scrolla runt för att över hela taget se vad bilderna föreställer. Visst sjutton är det tråkigt att göra en sådan sida med lite lite space men wtf. Hade kunnat vara värre. Finns enligt en bok jag har lånat på bibblan de som kör med en skärm som är runt 430 pixlar på bredden. Alltså en dator som har en sådan liten, liten skärm. Jag hade tagit livet av mig om jag hade en så liten skärm, helt seriöst.

2 kommentarer

mingla

04 Jan 2008 16:50

Ska på anställningsintervju nästa vecka. Har du erfarenhet kring det? Vad ska man tänka på och kan du ge lite tips? Vore snällt :)

Cazaki igen...

04 Jan 2008 17:19

du är medveten om att man kan dra ner mushastigheten va? så att den inte fladdrar runt så jävligt ^^,

och de som sitter på 430px skärmar måste fan sitta med en jävla kikare lr ngt för att se säkert O.O

(lol på kommentaren ovan/under (?)

Kommentera

Publiceras ej