PMS

0kommentarer

Misstänker mig ha det just nu. Jag känner ett stort behov av att skriva långa agressiva texter. Skälla ut folk i skrift till höger och vänster och göra folk oerhört griniga och sura, speciellt på mig. Jag och pms är förhållandevis farligt ihop. Dock har jag inga pms utbrott som annat folk verkar ha. Inga ömmande bröst, ibland men sällan gör det ont i äggstockarna. Men i övrigt är jag skonad från sådant. Och jag är inte heller någon sådan som bråkar onödigt mycket. Eller inte ens alls. Har typ aldrig bråkat med morsan, slagit hårt i dörrar gjorde jag långt innan jag blev tonåring så det kan ju inte riktigt räknas.

Jag borde spara på allt det jag skriver under mina pms perioder. Det är liksom hur långa texter som helst som bara ett fåtal läser. Om någon tycker att mina blogg inlägg är långa så är pms-texterna två-tre gånger så långa. Brukar oftast handla om djurrätt. Nästan ännu oftare om blandrashundar och sådant. Hett diskussionsämne på msn och på forum som kan sluta riktigt illa. Några gånger har jag skällt ut killar som försökt få mig till att göra saker som jag hela tiden säger nej till men som de inte slutar tjata om ändå. Och jo visst det går att blocka dem. Men då skulle det inte bli några killar kvar till slut. För man skulle behöva blocka dem alla. Då är det bättre och roligare att dressera dem. Och jag tror jag har lyckats rätt bra med några av dem.

Jag lider inte så mycket av min egna pms, snarare tvärt om. Men omgivningen kan nog mycket väl uppleva det som ett problem. Fast i och för sig, ibland kommer det en pms attack som inte liknar de vanliga och de är riktigt obehagliga. Medför sig depression, panikångest och på gränsen till personlighetsklyvning. Men det varar bara 1-2 veckor. I sådana stunder är det bara att avvakta och hålla ut och sen försöka hålla sig borta från diskussionsforum och comunitys där man kan ställa till det för sig. Har redan lyckats göra mycket skit under sådana attacker.

Exempel hoppade jag av skolan under ett sådant tillfälle. Inte så mysigt i efterhand 1-2 månader senare när man insåg att man slopat hela sin framtid ungefär. Har också förlorat ett spelkonto på ett större spel där jag var i toppen på highscore listan dit det för övrigt är jävligt svårt att komma och tar jävla långtid. Har även lyckats med att sumpa kontakten med en "nära" chatkontakt. Sjukt dåligt. Men ja, gjort är gjort antar jag. Finns många sådana saker man skulle vilja få ogjorda.

Funderat på att göra ett test för pmdd/pmds fast jag skulle inte gå igenom för jag uppfyller många av de kriterierna redan som det är även utan pms.

Kommentera

Publiceras ej