Ren äkta jävla kärlek

0kommentarer

Aftonbladet blev hackat. Och det är så sjukligt underbart att det inte är sant. Att Flashbackarna har vart framme är helt uppenbart. Jag kan inte mer än skratta eller nej, jag skrattar inte - jag asgarvar!

De på aftonbladet hade pinsamt dåliga lösenord. Så dåliga att inte ens en åttaåring som just lärt sig vad internet är för något skulle ha valt så enkla lösenord. Åtminstone inte för ett sådant "seriöst" ställe som sin jobbmail eller vad sjutton det är. Nätverk eller något. Eller vad sägs om lösenorden: eivor, rainbow, lejon, pontus, olof, lovesexy. It-chefen hade tydligen lösenordet "anakin" vilket bara det är helt sjukt enkelt! Det roligaste lösenordet hittills måste dock vara sexexpertens "musen1". Nu har de förhoppningsvis bytt lösenord till något bättre, mer säkrare. Och roligare blir det ju mer man läser i Flashback's tråden, till exempel borde Aftobladet's IT ansvarig läsa den här artikeln om säkra lösenord. Finner inte inspirationen att skriva mer om det nu.. Men det är guldvärt!

IDG om attacken samt Flashback om attacken

Skadeglädje är den enda sanna glädjen
Det är på grund av sådant här som jag älskar flashback

image6

image7


(Danke Zeb för tipset. Det hela skedde väl för typ 28 timmar.. Lite sent ute, men jag skulle ändå aldrig loggat in själv på aftonbladet ens om jag fick pengar för det, undantag om jag jobbade för dem.. err.. Men kul, riktigt kul!)

Kommentera

Publiceras ej