Smoke on Water

0kommentarer

image10

Första bilden på honom i min ägo. Han heter Smoke on Water. Men jag tänker kalla honom för Krut. Det passar mycket bättre till med mina andra namn som jag har på andra kära föremål. Jag gillar när namn hänger ihop i en hel associasions kedja eller vad man skulle kunna säga. Som till exempel mina råttor jag hade innan. Tog man deras första bokstav i varje råttas namn fick man fram ordet L-A-C-K-A sen borde jag ju haft en råtta på bokstaven T eller R men det blev aldrig av.

Note to self: Kolla upp stamtavlan på Krut

Det roliga är ju att min kompis äger hans brorsa. Två helsyskon på helt olika platser i landet. Skåne vs Dalarna liksom. Tänkte att det hade kunnat vara kul att följa upp dem liksom eller göra något roligt av det hela. Men vi får se. Måste inreda hans bur bättre och leta fram ett hus och införskaffa lite förer eller något som han kan kalasa på. Han verkar inte riktigt förtjust i müssli... Har ännu inte sett att han proppat in så mycket i kinderna. Men det kommer väl det med.

Kommentera

Publiceras ej