Tråkdag i paradiset

0kommentarer

Tyckte jag att mitt inlägg skulle heta. Min hjärna är i uppror. Jag har massa tankar som jag inte vill ha. Inga som är sådär direkt läskiga. Men många drömmar som flyger kors och tvärs. Jag kom idag förrsten på vad en dröm är. Det är något man vill ska hända men vet helt säkert aldrig kommer att hända. Just nu baseras mina drömmar på följande saker: sällskap, djur, yrke/hobby. Det är bara ordagrant. (Note to ppl: Dagdröm)

S som i sällskap menas med antingen vänner, kk eller pojkvän. Det första har jag väl redan men mest på nätet. Kanske man skulle ha en mix av alltihopa. Kanske inte vänner som man är tillsammans med som man knulla med bara då och då. Nej, mer att ha vänner och kanske en pojkvän och... Nej, inte mer än så.

D som i djur. Men det vet jag säkert aldrig kommer fungera. Det jag tänker på. Jag blev så fruktansvärt sugen på att börja rida eller i alla fall sköta om hästar. Jag skulle vilja ha en rödskäck shettis. Kanske uppfödning? Eller jag vet inte. Men som sagt går det inte för jag är hästallergiker. Vilket jag i och för sig kan hindra från att utveckla sig. När jag min APU i ett ridskolestall tog det några dagar innan det framkom att jag var allergisk. Det är inget man går och skryter om sådär. Och det bröt ju aldrig ut heller så...

Y/H som i yrke/hobby. Kruxigt. Jag vet vad jag vill, jag har massa idéer, massa saker som jag vill ha gjorda på mitt egna sätt. Men jag kan inte själv göra det. Eller jag kan men inte utan en hjärntvättning i php eller asp kodning. Alltså göra ett spel eller möjligen comunity. Ett helt nytt koncept som inte skådats förut i varken Sverige eller usa/uk/au (möjligen frankrike men de spelen får vi aldrig del av ändå). Det skulle bli så jävla bäst. Men som sagt går de inte det heller. Och att driva ett sådant jippo ger inga pengar däremot kostar det en jävla massa.


Jag drömde ingenting som jag kan komma ihåg i natt.... Idag har jag försökt rita Sleipnir men det är svårt att få allt att stämma. 6 ben för mycket är liksom inget man klämmer in hur som helst. Ritade lite stilleben(sp?) idag också. Blev rätt bra faktiskt. Det blåser en jävla massa här men det stormar inte, vilket är synd, jag som ville ha storm. Dagens fråga: Hur ser ett filmmanus ut? Alltså det som sätts i handen på skådespelarna när de ska spela in en scen i en film. Och vad är en scen i en film. Typ är det när de befinner sig i bara ett rum eller en kameravinkel eller ... vad?

Kommentera

Publiceras ej