Underlig dröm

0kommentarer

I natt drömde jag världens konstigaste dröm, den tar priset i alla kategorierar av konstighet.

Först var jag och några i min klass tror jag på skolresa eller något sådant. Och på hotellet kommer det dit en man som vi ska passa upp på. Det är typ en man som är 40-50år och från något arabland. Jag tror stenhårt på att han vill ha typ magdansöser vid sin säng hela tiden men icke. Han är bög(?) och beordrar killarna som är mina medarbetare lr så att dansa för honom och passa upp på honom. I flera timmar håller de på till slut är de så trötta på det att de ger upp. Jag som hittills inte har gjort någonting smyger fram och sätter mig utanför dörren och hör mannen gorma efter mer uppassning; "det är smulor i min säng, skaka lakanet!". Jag och en kompis går undan ett slag och när vi kommer tillbaka är det andra hotellgäster (en tjej med en stor "klänning" med tre-fyra ben på) på väg bort från rummet och mannen är tyst. Jag vänder mig om till min kompis och frågar "såg du vad det där var?" och hon svarar med "ja.. polacker". Sen går jag in i ett rum och där sitter två gamla kompisar, vi pratar ett tag och sen går den ena och hämtar sin nya kamera. Som är en kamera som fotograferar diabilder direkt och har en liten inbyggd tv. Sen går jag och två andra ut ur hotellet som på utsidan ser ut som ett riktigt ruckel. Ute står vi i typ en regnskog fast utan den höga luftfuktigheten. Och där ska vi ut och fotografera med våra egna kameror. Men vi hinner inte långt förrän nästa moment äger rum. Någon kommer skyndandes med en lapp till mig att en av mina barndomskompisar har dött när hon var med i "next top model - kanada" (cori) så vi skyndar till stället där minnes stunden ska hållas. Till slut rider vi kameler. Jag rider i förväg och möter upp med mina nu vuxna lågstadiekompisar som också tydligen kände den döda. De har förändrat sig massor men man känner igen dem ändå. Ingen säger något och ingen blir förvånad att jag kommer ridandes på en stor kamel.

Sen vaknade jag nog...

Kommentera

Publiceras ej