Underliga skola

0kommentarer

Idag fick jag veta att hamstern är här nere i Skåne, dock har jag inte fått hem den ännu. Enligt källa ska den vara stor och välmående. Det är ju alltid roligt att höra.

Idag har jag spenderat dagen i sängen, i sovande tillstånd. Sådant är skönt. I morgon börjar skolan. Ett helt nytt skolår som jag får avsluta när jag vill tydligen. Min lärare är jätte underlig. Hon hatar oss. Inte alla i klassen men de som inte är hennes skötsamma favoriter avskyr hon, även om hon gör allting för att inte visa det. Så underhållande.

Min mentor hatar hon också och det är ömsesidigt hat. De pratar ogärna med varandra, om de inte absolut måste. Alla hans elever är sådana som anses vara bråkiga, säger emot, rebelliska, kommer för sent och så vidare. Allt det där stämmer nog in på mig ganska bra. Den andra lärarens elever är skötsamma, plugghästar, känsliga och fjäskiga.

Som i höstas när terminen just hade börjat. Då vi skulle göra ett specialarbete om ursprung hos alla elever i klassen. Några av hennes elever började nästan gråta när resten av gruppen inte gjorde vad de skulle göra (dvs tog en rökpaus). Dyrbar underhållning i världsklass om man bara orkar med dess komplexa natur.

Ska bli intressant att se vilka av de elever som slutade skolan i samband med jullovet som kommer tillbaka. Jag hoppas inte att det är någon av dem. Men om det är den jag tänker på så kommer jag asgarva, garanterat. För han ska verkligen inte gå kvar nu efter typ 5år på skolan. Den eleven är rätt skoj att studera.

Han avskyr allt som har med Sverige att göra. Han vet inte sin egen ålder "säg det inte till någon men jag är 25", "jag är född 1980", "jag är 23" osv. Oerhört gråtmild. Besatt av sin morsa och har tvingat flera av oss andra att hälsa på henne eller prata med henne i telefon. Och vägrar man? Då börjar han gråta och skvallrar till sin morsa. När han tjaffsade med någon lärare stack han från lektionen och kunde återfinnas i sin korridor med hög musik liggandes på golvet och göra snabba situps. Eller så kom han tillbaka till lektionen en timma senare med nytvättat hår eller andra kläder än innan.

Hoppas hur som helst inte att vi får fler knäppskallar till skolan. Ögongodis = Ja tack, Knäppskallar = Nej tack.

Kommentera

Publiceras ej