Vad allt ska vara så svårt!

1kommentarer

Ett av mina huvudintressen är att fotografera. Och till det har jag min älskade Hunter (som är en Canon EOS 400D) och Razorblade (som är en Konica Minolta Z6 med långzoom). Hur som helst så har jag kvar Hunter's orginalobjektiv, alltså det som han är född med.. Err, det som följer med när man köper kameran (18-55). Och ett sådant objektiv är inte så jätte användbart, typ.

Igår när jag och Hunter var ute och fotograferade i lervällingen så kom jag fram till att landskapsfotograferingar är det jag håller på med mest. Även om jag inte vill erkänna det riktigt för mig själv. Så då kanske man skulle ha ett sådant objektiv, typ ett teleobjektiv. Ännu mera uppenbart blev det när jag försökte fotografera nyårsraketerna. Det hela resulterade i något ljussken som for omkring över hela bilden. Skumt.

Så nu när jag vaknade efter en oansenligt kort natt så gick jag in på de olika webbshoparna som säljer kamera tillbehör. Och vad finner jag? Jo, en hel djungel full av olika objektiv. Även om jag kollar de objektiven till Canon samt sigma för canon så är det en jungel av oförstårbarhet. För hur ska man som ovanligt korkad förstå vad något som Canon EF 100/2,0 USM, Canon EF 135/2,8 Soft Fokus, Canon EF 85/1,8 USM, Sigma 135-400/4,5-5,6 DG APO till Canon AF, Sigma EX 50-150/2,8 HSM DC för Canon AF och Sigma 55-200/4-5,6 DC till Canon - betyder?
Nån som kan coacha med idéer till vad man ska införskaffa för objektiv?

image1
En av mina mest lyckade fyverkeribilder detta året. Jätte lyckat verkligen. Jag behöver skjutglada grannar som är hemma på nyår. Mina närmaste grannar är nog skjutglada alltid men de var inte hemma alls igår.

image2
Lervällingen ute på landet.. Dock kanske inte så mycket lervälling fastnade just på denna bilden. Men ni skulle sett de 5cm tjocka lagret lera på mina skor. Tungt var vad det var. Och så skulle jag dansa balett över åkrarna för att inte trampa ner grödor som redan växer (sockerbetor).

1 kommentarer

Olivia

04 Jan 2008 02:01

Jag har exakt samma problem som du ang objektiven. >

Kommentera

Publiceras ej