Strange dream

0kommentarer

I natt drömde jag att jag blev ett fall för socialen (eller liknande). De tyckte att jag var för utelämnande på internet. Det kom hem två tanter och två typ ungdommar hit, en tjej och en kille. Killen klev in på mitt rum och förförde mig på mitt golv, fast  bara lite. Sen åkte han och de andra. Och jag befann mig på ett torg tillsammans med Sotnuten där jag berättade att jag hittat lammkött aka den killen. Sen var jag i en bil (tror jag) och vi åkte sakta ner för en gata och då exploderade en byggnad och vi åkte mot byggnaden för att den som körde bilen jobbade där eller ägde byggnaden. Sen åkte jag hem för att upptäcka att soctanterna packat in alla mina nya böcker i deras bilar. Anledningen var att de var för nya....



Håller på med ett stort photoshop projekt. Gör gratisbilder till ett spel som jag spelar. Det är kul för då kan jag öva på mina photoshop skills, och det är ju bra. Håller på med fem bilder just nu. Vilket är lite jobbigt samt ångestfyllt. När jag har gjort de klart har jag minst två till som jag måste göra. Det är lite orka-känsla över det. Men mest för att det är svårt att hitta stock att bygga bilderna med. Speciellt eftersom jag försöker göra det av egna bilder som jag själv har fotograferat. Men det börjar tryta nu för mina bilder är inte längre anpassade för det ändamål jag behöver dem till. Sigh.

I förrgår stod det en häst halvvägs in i trädgården när jag tittade ut genom fönstret på morgonen. Det var bara att klä på sig lite mer kläder och gå ut och fånga in den. Som tur var så var det en snäll och lättfångad häst eller ja det var en ponny, en liten ponny. Men jag var barfota och den fanns i högt gräs med tistlar, brännässlor och snäckor/sniglar i och man vill ju inte skrämma en häst med att skrika när man råkar kliva på en våt, kall äcklig snigel. Men det gick bra och den släpptes in i sin hage igen.

Igår var jag ute och hittade körsbärsträd. Plockade och åt säkert en liter körsbär. Och folk som säger att man ska gräva bort Skåne. Orka tacka nej till gratismat? Ska ut idag igen och plocka körsbär innan fågelsvärmar kommer och äter upp dem. Hela träden är fullsmockade med körsbär och körsbärsträden häromkring växer som ogräs! När jag kom hem fick jag lunch även om jag var proppmätt. Och sen visades Rädda Willy 3 på femman, och de filmerna är ju KULT! Knaprade i mig några gurkörtsblommor och sockerärtor även om jag inte var direkt hungrig. Var jävligt mätt efter det.

Jag är skadad. Fast mer på allvar denna gången. Min handled är just nu typ bandagerad, mitt ena knä knakar olycksbådande. Och vad lite värre är att min högra äggledare verkar vara inflammerad igen. Så det är väl bara att önska att jag inte går sönder ännu mer. Jag är hispig, fastän det inte syns eller märks. Eller kanske mer orolig än hispig. Speciellt eftersom jag förmodligen inte själv kan kolla upp det. Hela min familj har en stark ovilja till att besöka sjukhus och liknande institutioner...

Kommentera

Publiceras ej