Dålig period

2kommentarer

Är inne i en period av hopplöshet. Har inte lust att göra någonting, är bara uppe på natten, är osocial osv. Har knappt lyssnat på musik sedan årsskiftet. Det är skrämmande. Jag gör ingenting men ändå känner jag mig stressad. Jag har visserligen massa saker som jag borde göra men inte gör. Massa saker som jag skulle kunna göra men inte gör. Massa saker som egentligen är helt överflödiga att göra men som jag skulle kunna göra men ändå inte gör. Saker som att renskriva hela min ena hemsida bestående av ca 100 sidor text. Eller städa mina rum. Eller åka och bada med mamma. Eller gå ut i solen. Eller läsa böcker.

I onsdags tänkte jag att det skulle vara kul att skriva olika scener ur filmer som man själv kommer på. Börja med skräck. Men ett antal timmar senare sitter jag i soffan i vardagsrummet framför en skräckfilm och flippar ur totalt. Ensam hemma, det är halvmörkt ute och kolmörkt inne bortsett från tvn, inte ens en hund är närvarande. Då gick jag ut i trädgården jätte snabbt när det blev en läskig scen. Sen när de andra kom hem fick de sitta och titta på filmen med mig hela filmen ut. Jag är mer lättskrämd nu än innan. Skrämmande.

I fredags gjorde jag årets sämsta köp. Och ett av årets bättre köp. I ett och samma köp eller i alla fall samma affär samma tidpunkt, samma kassa och samma kassör, under samma timme, minut och ... err. Årets sämsta köp: expaktionsspel till ett spel som jag för närvarande inte äger. Kan trösta mig med att jag bara köpte en och den kostade bara 60kr. Och årets lite bättre köp: en dvd film för en film vars böcker jag läst flera gånger (och det kommer från mig som har som policy att aldrig läsa om en bok igen).

Mina handleder är nötta och trötta. Så jag måste egentligen vila dem nu. För mycket stickning och virkning och datoranvändande är avtändande, ha ha snittsigt eller också inte. Men seriöst det gör ont. På tal om ont. Mamma "räddade" en fågelunge i fredags eller lördags som inte befann sig i sitt bo. Hon stödmatade den med köttfärs och ägg för att senare upptäcka på nätet att den fågelarten ska få uppblött havre. Jag fick ta nattskiftet och sitta med den mycket lilla fågeln som just börjat utveckla fjädrar. Den dog i dag. Men den var söt... På ett fult sätt.

2 kommentarer

Cazi

08 Jul 2008 03:50

HAHAHA, ursäkta! Men egt dedär med köttfärsen x'''D

Tråkigt att den dog... RIP

Cazi

08 Jul 2008 03:51

HAHAHA, ursäkta! Men egt dedär med köttfärsen x'''D

Tråkigt att den dog... RIP

Kommentera

Publiceras ej