1 faktum - 2 tankar

0kommentarer

Jag ska fatta mig kort. För att jag tittar på ett program som slutar 01:15 och klockan är 00:41 när jag börjar skriva detta. Och visserligen skulle jag kunna skjuta upp det till senare men palla?

1. Hamstrarna har fått flytta in i sina akvarium nu. Skit stort får dem det nu. Även om de nya hemmen inte är riktigt klara ännu.

2. Familjer som adopterar barn är ofta vita. Vita föräldrar och allt från vita till bruna ungar. Två vita föräldrar och kanske flera vita syskon och en brun unge. Hur många gånger har man på en skala hört talas om en helt svart familj som har (fått) adoptera en vit unge? ... Det var bara en tanke som slog mig innan idag.

3. Jag är en känslomänniska. Jag kan äta vissa saker bara för att den har en konsistens som jag gillar. Eller som i de flesta fall en smak men konsistensen är minst lika viktig! Samma sak med ytor och dofter. Och lite samma sak med språk/skriftspråk. Vissa smaker, dofter, konsistenser osv är helt och hållet rätt. Medan andra är helt och hållet fel. Det är också så små nyansskilnader från bra till dåligt att ingen annan tycks lägga märket till det. Och det är kanske bra det för att det sabbar lite för en. Fast och andra sidan är det lite kul att gå omkring och leka Jean Babtiste Grenouille eller vad han heter.

Jag provar en av bloggfunktionerna som jag har undvikit så länge. Får se vad det får för utfall.
Och nu ska jag tillbaka till tv:n

Kommentera

Publiceras ej