Juni ... shit

0kommentarer

Fan vad tiden går fort! Det är 1 juni nu. Och om fyra dagar slutar jag skolan. Om 6 dagar är det sveriges nationaldag - vad nu det är bra för? Om ytterligare några veckor fyller jag år. Vilket är läskigt.

Har just avslutat en grytlapps-stickning. Den väger säkert över 1kg. Oerhört tungt att hålla i må jag säga. Måste till Erikshjälpen och införskaffa fler tygrensor att sticka med. En liten fryspåse fylld med tygremsnystan för 15kr, helt acceptabelt överkommligt. De kanske inte blir så fina grytlapparna men säkert mer hållbara än de man köper på IKEA and such stuff. Dessutom har man ju kul medan man tillverkar dem. Fast i början är det sjukt svårt, typ. Eftersom att det är ett sådant ohyggligt motstånd, remsorna vill INTE stickas med i första taget.

Det är varmt, 19 grader och klockan är just i detta ögonblick ca. 11:18. Det om något är varmt, fast det blåser lite lätt så egentligen borde det vara ännu varmare. Har drömt litegrann den senaste tiden när jag har sovit men inget som jag kommer ihåg sådär. Förutom att jag blev jagad av mina grannar typ och flydde till valleberga där jag blev inbjuden hos en tant i ett gammalt slott (som inte finns i verkligheten) och där blev jag bjuden på julmiddag lr liknande och i taket i matsalen som förövrigt var väldigt liten och mörk hängde det en (död) ren eller hjort i taket som man då och då fick springa och dra i ett rep så att den höll sig där.

I tisdags åkte klassen (och jag) iväg på dressinerna som finns intill skolan. Vi fick tårta av the Tentwoman som ska sluta (JIPPIE!) och sen dressina tillbaka igen. Fast innan dess sprang jag runt och fotograferade en massa. Fick nog till några bra bilder, jag vet inte har inte kollat så mkt på dem ännu. Jag skjuter upp allt bildkolleri till senare dvs. jag har hundratals bilder att gå igenom till den dag jag orkar gå igenom dem dvs. typ aldrig.

Har börjat bli aktiv på en ny spelsida. Det är kul fast jag ska försöka värva dit fler svenskar, det känns lite tomt där stundtals. Amerikaner är jävligt lustiga tycker jag. Någon i deras forum hade vart och köpt kattungar som var 2-3 veckor gamla (i Sverige får man inte sälja kattungar innan de är 12 veckor gamla). Någon annan hade en kattunge som den ville operera bort klorna på (varför har man katt om man inte klarar av att bli klöst?!). Dessutom tjatar alla om att man inte bör lämmna ut för mkt information om sig själv på internet. "För då kan en 50årig gubbe komma och göra vad han vill med dig" so what? Besök for the win! Dessutom är man ju inte så dum att man lämnar ut all information om sig själv. Eller vanligtvis är man inte det.

Aja nu ska jag iväg och göra annat ett tag. Får se när jag skriver härnäst.

Kommentera

Publiceras ej