Kukstorlek

0kommentarer

Spelade kukstorleken någon roll för tjejerna 1908? Var det något man talade om? Förmodligen inte, men OM man gjorde det, spelade det någon roll hur stor kuk karlsloken hade? Tanken slog mig idag när jag såg på en film, som visserligen utspelade sig 30+ år efter sekelskiftet men frågan poppade ändå upp i skallen på mig.

Min bok jag läser nu är snart utläst, vilket är tråkigt för den är bra. Eller ja, huvudpersonen i boken påminner så mycket om mig själv så att det nästan är skrämmande. Fast sen har jag två andra böcker som jag bara har slutet kvar att läsa på som jag inte har läst ut. Samt en bok som jag typ just har börjat på fast det var två år sedan jag började läsa den. Jag har inte stickat på en vecka, det känns som en hel månad sedan. Jag känner ingen direkt abstinens men jag vill inte glömma bort hur man gjorde.

Om inte allt för lång tid fyller jag år, och det är faktiskt väldigt läskigt. Jag känner mig inte så gammal som jag nu fyller. Och idag har det åskat här, två gånger. Först en gång på morgonen, fast det blev bara två knallar så jag var typ osäker på om det verkligen hade inträffat. Fick några fina morgonbiler samtidigt som det spöregnade (åskade och solen gick upp). Sen på kvällen blev det åska och regn igen, denna gången mer på riktigt. Dock har jag inte fått se så mycket blixar ännu. Det är ju det bästa med att det åskar.

Kommentera

Publiceras ej