Virkande grannar, eller?

0kommentarer

I förrgår kväll lärde mamma mig grunderna till hur man virkar. Och hela natten satt jag och övade på att virka och numera är jag nog bättre på att göra det än vad mamma är. Fast hon är iofs nybörjare hon med. Virkar STENHÅRT det går knappt att virkla längre till slut. Men så är det väl jämt. Samma sak med stickning men där är det ju lättare att sticka lösare än vad det i alla fall verkar vara att virka lösare.

Igår var jag vaken nästan hela dagen och hjälpte till att städa. Städade två lådor innan jag gav upp och gick och la mig runt 2 tiden på eftermiddagen. Vaknade runt åtta på kvällen efter att ha drömt en hyffsat konstig dröm. Fick middag som inte var så där jätte god (inget fan av hamburgare, speciellt inte hemmagjorda med världens fetaste biff). Och så tittades det på fotboll och jag satt och försökte virka i mörkret.

Anyway min dröm var en mardröm även om beskrivningen inte direkt är mardrömslik. Drömde att mina grannar släppte ihop alla sina hästar i en och samma hage och hästarna blev som galna och sprang omkring och rejsade som bara den. Sen kom de (grannarna inte hästarna) in i vårat kök, som inte var vårat kök utan snarare ett internatkök. Jag var hemma för att jag skulle fixa lunch eftersom att jag bara var hemma för stunden från skolan. I köket sa dem hotfullt att jag skulle ge dem en kattunge matningsflaksa för att det hade jag lovat dem att jag skulle fixa. Och sen öppnade jag kylskåpsdörren och tog tag i en påse med fröer som jag tyckte att jag kände igen. Och när jag tittade närmare på dem så upptäcker jag att det är hoppande bönor som ligger där och tokhoppar.

Nu på morgonen kom grannarnas ridhus farande i bitar, de har inte byggt upp det ännu men det är på gång. Undrar hur lite tid det kommer ta att få upp det? Jag tror att de klarar det på max 2 veckor förmodligen bara några dagar. När de gör något så gör dem det jävligt snabbt.

Kommentera

Publiceras ej